مراسم ختم فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا برگزار می‌شود

مراسم ختم فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا امشب بعد از نماز مغرب و عشاء بدون حضور زائر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،گفت: امشب همزمان با رحلت حضرت خدیجه (س) مراسم ختم فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام بدون حضور زائر برگزار می‌شود.

او افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حدائق و با مداحی مداحان اهل بیت علیه السلام از ساعت ۲۱ تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سلامی ادامه داد: این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی فارس پخش خواهد شد.

باغبانمنش معاون سیمای مرکز فارس هم گفت: این مراسم بزرگداشت از ساعت ۲۱ امشب به مدت ۷۵ دقیقه با تلاوت قرآن کریم، سخنرانی و مرثیه سرایی از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) به صورت زنده از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

جمالی معاون صدای مرکز فارس نیز از تولید و پخش برنامه ایران همدل از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ با هدف تسلیت به خانواده‌های بازماندگان شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا خبرداد و گفت: ارتباط با خانواده‌های این عزیزان، پویش ختم قرآن برای شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا، پخش پیام تسلیت‌های شخصیت‌های مذهبی و علمی استان، پخش تلفن‌ها و پیامک‌های ی مردمی با این موضوع از دیگر بخش‌های این برنامه است.

پخش زنده مراسم در لایو اینستاگرام صدا وسیما و سایت شبکه فارس، انتشار پوستر مراسم در فضای مجازی و سایت شبکه فارس، راه اندازی # ختم – مجازی و پوشش خبری مراسم از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز فارس برای همدردی با خانواده‌های شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۳ هزار و ۷۰۲  ثبت شده که ۸۷ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار