برغم اذعان آژانس اطلاعات ملی آمریکا؛

پمپئو: شواهد موثقی درباره پیدایش کرونا از آزمایشگاهی در ووهان داریم

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد شواهد موثقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد منشا کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با استناد به شواهدی که تاکنون ارائه نشده، مدعی شد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نشات گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای با‌ ای‌بی‌سی نیوز گفت: «شواهد بی‌شماری وجود دارد مبنی بر اینکه این (ویروس کرونا) از آنجا (آزمایشگاهی در ووهان) نشات گرفته است.»

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، پمپئو برغم انتقاد مجدد از چین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، اما از بیان مستقیم اینکه این ویروس تعمدا انتشار یافته، امتناع کرد.

این در حالی است که روز جمعه آژانس اطلاعات ملی آمریکا با استناد به شواهد موجود اعلام کرد ویروس کووید-۱۹ ساخت دست بشر نیست و در اطلاعات ژنتیکی آن تغییری ایجاد نشده است.

چین پیش از این بار‌ها هر گونه ادعا مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کووید-۱۹ را بی‌اساس و جعلی اعلام کرد. وزارت خارجه چین با انتقاد از سیاستمداران آمریکایی در خصوص پاسخگو بودن پکن در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا، اعلام کرد آن‌ها بهتر است وقت خود را صرف کنترل شیوع ویروس کرونا در داخل کشورشان کنند.

اما ترامپ چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهان‌کاری در خصوص شمار جان‌باختگان ویروس کرونا متهم کرده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» عنوان کرده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه درباره تحولات اخیر در شبه جزیره کره گفت عکس‌هایی که روز یکشنبه از کره شمالی بدست آمد نشان می‌دهد شلیک‌های صورت گرفته به سمت بخش جنوبی منطقه عاری از تنش، تصادفی بوده است.

ارتش کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد شلیک چندین گلوله از طرف کره شمالی باعث درگیری مرزی محدودی میان واحد‌های نگهبانی مرزی دو همسایه شده است. این خبر در حالی منتشر شد که یک روز قبل از آن کم جونگ اون با حضور در انظار عمومی به غیبت ۲۰ روزه و شایعات مربوط به آن پایان داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار