اخذ مجوز ۲۴۴ رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای از ارائه مجوز ۲۴۴ رشته محل جدید در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اخذ مجوز ۲۴۴ رشته محل جدید در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای ساماندهی و آمایش آموزش عالی مهارتی خبر داد.

او افزود: مطابق مأموریت‌های تعریف شده دانشگاه در جهت کارآفرینی و اشتغال جوانان و برنامه عملیاتی معاونت آموزشی، ساماندهی رشته‌های دایر در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت و به دنبال برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک ما بین مدیران دانشگاه، نمایندگان معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و فعالان بازار کار در تمامی استان ها، رشته‌های دایر و مورد نیاز، مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

صالحی عمران ادامه داد: در نهایت با موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تعداد ۱۴۳ رشته محل جدید کاردانی و ۱۰۱ رشته محل جدید کارشناسی ناپیوسته در مجموع ۲۴۴ رشته محل به رشته محل‌های دایر دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اضافه شد.

او با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه به جای استخدام در نهاد‌های دولتی و نیرو‌های وارد بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی خواهند شد، افزود: تقویت حوزه‌های خوداشتغالی و کارآفرینی از جمله رسالت‌های فارغ التحصیلان این دانشگاه است.


بیشتر بخوانید: آموزش مجازی را در دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه می دهیم


او در پایان یادآوری کرد: در وضعیت فعلی که اشتغال یک دغدغه مهم محسوب می‌شود این دانشگاه می‌تواند به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا نقش موثری در اقتصاد مقاومتی و شرایط اقتصادی کشور ایفا کند و عطش مدرک گرایی را فرونشاند.

انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار