درگیری مسلحانه پلیس با سوداگران مرگ / یک قاچاقچی به هلاکت رسید

فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و ۴۰۰ کیلو و ۲۰۵ گرم تریاک در درگیری مسلحانه پلیس با سوداگران مرگ خبر داد.

سردار قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: روز گذشته جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های ایرانشهر  و  سراوان، طی ۲ عملیات جداگانه و موفقیت آمیز و پس از درگیری سنگین مسلحانه با ۲ تیم از اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد افیونی، ضمن توقیف ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت نیسان در بازرسی از خودرو‌های توقیفی مقدار یک تن و ۴۰۰ کیلو و ۲۰۵ گرم تریاک را بهمراه ۲ قبضه اسلحه کلاش و ۸ تیغه خشاب حاوی ۲۳۵ فشنگ جنگی کشف کردند.

سردار قنبری گفت: قاچاقچیان که با ورود به منطقه کمین، خود را در چنگال قانون می‌دیدند شروع به تیراندازی به مأموران انتظامی کرده و با سرعت از محل متواری شدند که پس از طی مسافتی چند کیلومتری بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس مجبور به رها کردن خودرو‌ها و فرار به سمت ارتفاعات منطقه شدند.

او ادامه داد: در این عملیات و در بازرسی از خودرو‌های به جا مانده از قاچاقچیان ۸۱۲ کیلو و ۷۰۵ گرم تریاک به همراه ۲ قبضه اسلحه کلاش و ۸ تیغه خشاب حاوی ۲۳۵ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار قنبری تصریح کرد: همچنین شب گذشته طی یک عملیات ضربتی دیگر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر یک تیم دیگر از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه پژو ۴۰۵ به همراه مقادیر قابل توجهی مواد افیونی در محدوده یکی از روستا‌های این شهرستان در تردد بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

او بیان کرد: قاچاقچیان با مشاهده مأموران انتظامی به سمت آن‌ها تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید مسلحانه عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌ها و استفاده از تاریکی شب به سمت بیابان‌های اطراف متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشته شدن یکی از قاچاقچیان و دستگیری یک قاچاقچی دیگر در این عملیات، گفت: در پاک سازی منطقه و در بازرسی از خودروها، ۵۸۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک به همراه مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

او با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات، در مجموع یک تن و ۴۰۰ کیلو و ۲۰۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

سردار قنبری بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست به منظور مقابله هر چه بهتر با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه، اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

 

در این ۲ عملیات یکی از سوداگران مرگ به هلاکت رسید و یک قاچاقچی دیگر نیز دستگیر شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار