سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت نجف دریابندری را تسلیت گفت

سید عباس موسوی با انتشار پیامی در توییتر، فوت نجف دریابندری را به اهالی ادب تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعاتی پیش فرزند نجف دریابندری، نویسنده و مترجم سرشناس ایرانی با انتشار خبری در صفحه مجازی خود از درگذشت پدرش پس از تحمل بیماری طولانی خبر داد.

دریابندری، در سال ۱۳۰۸ در آبادان متولد شد. او کتاب‌ «پیرمرد و دریا» اثر ارنست همینگوی، «بیگانه‌ای در دهکده» و «هاکلبری فین» از مارک تواین، «پیامبر و دیوانه» کتاب جبران خلیل جبران، «رگتایم» و «بیلی باتگیت» اثر دکتروف را ترجمه و کتابی با عنوان «مستطاب آشپزی، سیر تا پیاز» را به کمک فرزندش تالیف کرد.


 

بیشتر بخوانید: پیام بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به مناسبت درگذشت نجف دریابندری


سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار توییتی فوت این استاد ترجمه را تسلیت گفت و او را صاحب نثری بی‌مانند دانست که ما را با آثار ادبی و فلسفی جهان آشنا کرد. موسوی نام دریابندری را در ذهن دوستداران ادبیات ماندگار و جاودانه معرفی کرد.

در ادامه متن و توییت منتشر شده توسط سخنگوی وزارت امور خارجه را مشاهده می‌کنید:

«استاد نجف دریابندری با نثری بی مانند ما را با آثار ادبی و فلسفی جهان آشنا کرد. آثار او بازآفرینی هنرمندانه به فارسی است. نقش و نام مانای این مترجم نامدار در دیپلماسی عمومی و ذهن و ضمیر ادب دوست ایرانی جاودانه است. درگذشت ایشان را به بازماندگان محترم و اهالی ادب تسلیت می‌گویم».

سخنگوی وزارت امور خارجه فوت نجف دریابندری را تسلیت گفت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار