ویروس کرونا سلول‌های روده را آلوده می‌کند

دانشمندان هلندی دریافتند که ویروس کرونا سلول‌های روده را نیز آلوده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از scitechdaily، محققان هلندی با استفاده از پیشرفته‌ترین مدل‌های کشت سلولی روده انسان دریافتند ویروس کرونا که عامل ایجاد بیماری کووید ۱۹ در افراد است، سلول‌های روده را نیز مانند سلول‌های ریه آلوده کرده و باعث می‌شود برخی از افراد مبتلا، علائم گوارشی مانند اسهال را تجربه کنند.

بیماری کووید ۱۹ علائم مختلفی را در افراد مبتلا ایجاد کرده است. بیشترین علائمی که از ابتدای شیوع این ویروس در افراد مبتلا دیده شد، علائم تنفسی مانند سرفه، عطسه و تنگی نفس بود. اما با گذشت زمان علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال نیز در برخی افراد مبتلا مشاهده شد. براین اساس این ویروس حتی پس از بر طرف شدن علائم تنفسی، در مدفوع فرد باقی می‌ماند.

اگر چه ممکن است علائم تنفسی و گوارشی متفاوت به نظر برسند، اما شباهت‌هایی در آن‌ها دیده می‌شود. تاکنون این موضوع که سلول‌های روده نیز به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، اثبات نشده بود. 

نتایجی که از این مطالعات به دست آمده است، دانشمندان را به سمت دستیابی به روش‌های جدیدی برای درمان بیماری کشاند. این موضوع که آیا وجود ویروس کرونا در روده می‌تواند نقش مهمی در انتقال ویروس داشته باشد، هنوز مشخص نیست و باید تحقیقات بیشتری انجام شود.


بیشتر بخوانید: 

قبل از قرنطینه، کرونا در کشورهای اروپایی وجود داشت

تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف کشور

کشف نوعی آنتی بادی برای از بین بردن ویروس کرونا

شاید هرگز واکسنی برای کرونا ساخته نشود

بهبودی کامل بیماران کرونایی با روش درمانی جدید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار