سخنگوی صنعت برق مطرح کرد؛

افزایش ۵ درصدی مصرف برق کشور در سال ۹۹

رجبی مشهدی از افزایش ۵ درصدی مصرف برق کشور از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۵ درصدی مصرف برق کشور در سال ۹۹به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه باوجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی واحد‌های صنفی و صنعتی، مصرف برق در کشور افزایش داشته است افزود: در صورتی که این رویه ادامه پیدا کند و همه واحد‌های غیر فعال، فعالیت خود را شروع کنند با افزایش بیش از حد مصرف انرژی در کشور روبه‌رو خواهیم شد.

او با اشاره به ادامه دار بودن طرح‌های تشویقی برای مشترکان خوش مصرف برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به بخش صنایع, ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش به بخش خانگی و اختصاص روزانه ۲۰ ساعت مصرف برق رایگان به کشاورزان انجام شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در صورتی که کشاورزان در ۴ ساعت زمان اوج مصرف، برق مصرف نکنند ۲۰ ساعت باقی مانده از روز را به صورت رایگان برق دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: تداوم طرح‌های تشویقی برق ویژه مشترکان خوش مصرف خانگی در سال ۹۹


رجبی مشهدی در خصوص محاسبه تشویقی‌ها برای بخش خانگی افزود: مشترکانی که زیر الگوی مصرف، برق مصرف کنند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته برق کمتری مصرف کرده باشند، پاداش خوش مصرفی را دریافت خواهند کرد که این مبالغ در قبض برق آن‌ها اعمال می‌شود.

او گفت: اگر مدیریت مصرف اعمال نشود و مصرف برق با همین رویه ادامه داشته باشد، پایداری شبکه برق در تابستان و زمان اوج مصرف به سختی محقق خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: استفاده از لامپ کم مصرف، قراردادن دمای کولر گازی بر اعداد ۲۴ تا ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی و استفاده حداکثری از نور روز راهکار‌های کاهش مصرف برق در بخش خانگی است.

رجبی مشهدی گفت: از ۲۹ مشترک برق در کشور ۲۴ میلیون نفر زیر الگوی مصرف قرار دارند و سال گذشته ۸ میلیون نفر از پاداش خوش مصرفی برخوردار شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار