۲۰ سال عمر برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت : مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در این استان ۲۰ سال طول می‌کشد که این روند مطلوب نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهمن مرادیفر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه با انتقاد از نحوه مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در سطح استان، گفت : در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۵۱۹ حلقه چاه مجاز و ۶ هزار و ۷۹۵ چاه غیر مجاز در سطح استان کرمانشاه داشتیم.

او گفت : متأسفانه در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۲ سال مشاهده می‌کنیم که آمار تعداد چاه‌های غیر مجاز هنوز تغییری نداشته است.

او از تشکیل کمیسیونی در امور آب جهت انسداد چاه‌های غیر مجاز خبر داد و افزود: قرار شد در این کمیسیون برای تسریع در روند انسداد چاه‌ها تصمیمات قاطعی گرفته شود.

مرادیفر گفت: هر ساله انسداد چاه‌های غیر مجاز در مقابل چاه‌های مجازی که حفر می‌شوند، همخوانی ندارد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان داریم و اگر قرار باشد سالی ۳۰۰ چاه را مسدود کنیم ۲۰ سال دیگر طول می‌کشد و این روال اصلاً مطلوب نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: باید به این منظور برنامه جامعی داشته باشیم که طی آن در یک بازه زمانی بتوانیم تعداد مشخصی چاه غیر مجاز را مسدود کنیم و اجازه روند افزایشی ندهیم.

او افزود: اگر به طور جدی بد چاه‌های غیر مجاز برخورد نکنیم روزی با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

مرادیفر در خصوص ساخت و ساز‌ها در حریم و بستر رودخانه، گفت: ضروری است این حریم باید شناسایی و شناسنامه دار شوند و به مالکیت آن‌ها اخطار کتبی داده شود تا اگر مشکلی پیش آمد مطالبه گر خسارت از دولت نباشند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.