در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گرد و غبار مهمان آسمان جنوب کشور می‌شود

نقشینه گفت: با توجه به وزش باد شدید از سمت عراق برای استان‌های جنوب، جنوب غرب و بوشهر پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی استان ها/ آسمان تهران بارانی استامین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش هایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی افزود: امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

نقشینه از استمرار بارش پراکنده خبر داد و گفت: روز پنج شنبه در برخی مناطق استان های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب بارش پراکنده خواهیم داشت و روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرام است و بعد از ظهر جمعه در اکثر نقاط کشور افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی هفته آینده وارد کشور می شود، بیان کرد: روز شنبه با گذر موجی از شمال غرب ایران در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس مرکزی بارش رخ می دهد.

وی ادامه داد: بعدازظهر شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی به البرز مرکزی و استان های البرز، قزوین و تهران کشیده می شود.

به گفته نقشینه، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با گذر متناوب امواج از نوار شمالی در مناطق شمال غرب، غرب، سواحل شمال و شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش کیفیت هوا در برخی استان ها خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد شدید بر روی عراق، توده گرد و خاک رخ می دهد که با این وجود در استان های جنوب، جنوب غرب و بوشهر پدیده گرد و غبار کاهش کیفیت هوا ایجاد می شود و همواره انتظار می رود این روند تا فردا صبح تداوم یابد.

وی ادامه داد: از شنبه تا سه شنبه کاهش دما برای سواحل دریای خزر انتظار می رود.

به گفته نقشینه، امروز سواحل دریای خزر و از بعدازظهر فردا و روز جمعه شرق و قسمت های مرکزی خلیج فارس و جمعه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید، غبار محلی و توده گرد و خاک است.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز علاوه بر غبار محلی احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک وجود دارد.

نقشینه در پایان بیشینه دمای امروز تهران را ۲۷ درجه سانتی گراد و فردا ۲۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: کمینه فردا صبح مهرآباد ۱۶ درجه و شمیرانات ۱۰ درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار