مادورو: موضوع حمله مسلحانه به ونزوئلا را به شورای امنیت سازمان ملل می‌بریم

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت قصد دارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد موضوع حمله مسلحانه به این کشور را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز گذشته گفت قصد دارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد موضوح حمله مسلحانه به این کشور را که هفته گذشته از طریق دریای کارائیب صورت گرفت، بررسی کند.

مادورو در یک کنفرانس مطبوعاتی در توئیتر گفت: «ما به شورای امنیت سازمان ملل رجوع خواهیم کرد. از وزیر امور خارجه و فرستاده‌مان در نیویورک خواستم به منظور حراست از حق قانونی و بین‌المللی ونزوئلا برای تامین امنیت شکایتی تنظیم و به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهند.»

او همچنین گفت وزارت خارجه ونزوئلا در حال تنظیم شکایتی برای ارائه به دیوان کیفری بین‌المللی است. مادورو در ادامه اضافه کرد «به وزیر امور خارجه دستور داده‌ام به سرعت یک دادخواستی برای لاهه تنظیم کند ... اسناد ویدئویی و دیگر اسنادی که درباره تجاوز آمریکا و دولت دونالد ترامپ به ونزوئلاست به این دادخواست ضمیمه گردد.»

بنا به گفته مادورو، دولت ونزوئلا به دنبال استرداد جردن گودریو، رئیس شرکت امنیتی خصوصی سیلورکورپ که در آمریکا مستقر است، می‌باشد، زیرا شواهد نشان می‌دهد او کودتای اخیر را سازماندهی کرده است. خود گودریو نیز تایید کرده بود با افرادی که در ارتباط با این حمله در ونزوئلا بازداشت شده‌اند همکاری داشته است. مادورو در این خصوص گفت «معتقدم که طبق معاهده استرداد آمریکا و ونزوئلا، ما باید خواستار استرداد آقای جردن گودریو شویم که به جرایم علیه نظم عمومی، صلح و امنیت ونزوئلا اعتراف کرده است.»

یکشنبه گذشته، وزارت کشور ونزوئلا از ناکام گذاشتن یک عملیات نظامی و افرادی که قصد داشتند از طریق دریای کارائیب وارد این کشور شوند خبر داد. سپس مادورو روز دوشنبه اعلام کرد دو تبعه آمریکایی در ارتباط با این عملیات نظامی بازداشت شده‌اند. او که در تلویزیون دولتی این کشور صحبت می‌کرد در این خصوص گفت نیرو‌های امنیتی ۱۳ «تروریست» را بازداشت کرده‌اند که متهم هستند با هماهنگی واشنگتن در طرحی مشارکت کرده‌اند که قرار بود از طریق ساحل کارائیب وارد ونزوئلا شوند و او را سرنگون کنند که دو نفر از آن‌ها تبعه آمریکا هستند. بعد از آن گفته شد افرادی که اخیرا در ونزوئلا بازداشت شده‌اند، برنامه‌هایی برای ربودن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور و انتقال او به آمریکا از طریق هواپیما را داشتند.

با این حال، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، این اتهامات را رد کرد و گفت آمریکا هیچ دخالتی در جریانات اخیر ونزوئلا نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار