نساجی بیشتر از بقیه مخالف ادامه لیگ؛

سوال روز: دلیل فنی مخالفت قرمز‌ها با ادامه لیگ چیست؟

ادامه نوزدهمین فصل لیگ برتر یا پایان آن به مناقشه‌ای پیچیده برای فدراسیون تبدیل شده که هنوز برای آن تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدت هاست که چشم فوتبال دوستان به یک مسابقه فوتبال در تلویزیون که گوشه تصویر آن کلمه زنده یا لایو درج شده باشد، خشک شده است.

لیگ‌های معتبر دنیا تک تک سرنوشت فصل پر ماجرای جاری را تعیین تکلیف می‌کنند تا تیم‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند که پیشگام آنها آلمان بوده است.

لیگ برتر فوتبال ایران که ۹ هفته آن باقیمانده اکنون سرنوشت نامعلومی دارد و این‌ در حالی است که حتی اظهارنظر خاصی هم از سوی فدراسیون انجام نمی‌گیرد تا مسئولان، مدیران و حتی گاهی پیشکسوتان با نظرات متفاوت خود، به جان یکدیگر بیافتند.

در این میان تقریبا روزی نیست که شما مطبوعات و یا سایت‌های ورزشی را مرور کنید و مصاحبه‌ای آتشین و سرسختانه در مخالفت با ادامه لیگ از یکی از مدیران و یا کادر مربیان تیم نساجی نبینید.

کادر فنی آبی نساجی که تنها در یک بازی توانستند روی نیمکت تیم محبوب قائمشهری بنشینند، و آن بازی را هم با بردی قاطع مقابل ماشین سازی تبریز به پایان بردند، جدای از تمایل شدید به قهرمان نشدن صدرنشین فعلی، اما برنامه ۹ بازی آینده می‌گوید که ممکن است ترسی پنهانی از آینده در سینه داشته باشند.
این ترس احتمالی دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد، از جمله این که:
۱-شرایط فیزیکی بازیکنان نساجی بعد از این وقفه طولانی یقینا رو به افول گذاشته و با توجه اینکه نساجی چه در بازی خانگی و چه در بازی خارج از خانه دائما در سفر است، این امر می‌تواند به ضرر آنها تمام شود.

۲-نساجی به ترتیب بعد از پیکان، شاهین، سایپا و ماشین سازی با ۲۷ گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ را دارد که نشان می‌دهد بعد از نقل و انتقالات ناموفق ابتدای فصل، این تیم در عقب زمین شرایط مساعدی ندارد.

۳-جمع نکردن امتیازات لازم در شش بازی ابتدایی نیم فصل دوم که بتواند بقای این تیم را در فصل جاری تضمین کند.

۴-بازی در چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی به خودی خود یک تهدید همیشگی برای سلامت بازیکنان بوده که حالا با این وقفه ممکن است این زمین بیش از پیش خطرناک باشد.

۵- پنجمین و مهم‌ترین دلیل می‌تواند برنامه ۹ بازی آینده قرمزپوشان باشد، جاییکه در چهار بازی میزبان و در پنج بازی مهمان هستند و در این هفته‌های باقیمانده با تمام تیم‌های گردن کلفت لیگ یعنی تراکتور، فولاد خوزستان، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو و ذوب آهن باید بازی کنند و دو بازی دیگرشان هم مقابل دو تیم نفت آبادان و مسجد سلیمان است که هردو عملکردی درخشان در لیگ جاری داشته اند.

حقیقتا انجام ۹ بازی دشوار که احتمالا برای انجام آن‌ها هم برنامه فشرده‌ای در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند برای تیم نوپا و کم مهره‌ای مانند نساجی چالشی سخت با پایانی نامعلوم باشد و آینده این تیم با هواداران فوق العاده اش از بقیه تیم‌های لیگ نگران کننده‌تر به نظر برسد.
 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.