رئیس اداره مددکاری اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنگام وقوع زلزله مداخلاتی برای کاهش اختلالات روانی انجام می‌شود

جوادی گفت: در هنگام وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله، اقدامات مداخله‌ای با هدف کاهش اختلالات روانی احتمالی انجام می‌شود.

سید محمدحسین جوادی رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای پیشگیری از بروز اختلالات روانی و کاهش آسیب‌های روحی افراد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی بر اساس پروتکل و دستورالعمل‌های ابلاغی کار‌های مداخلاتی را انجام می‌دهد.

او افزود: تمرکز مددکاران اجتماعی بیشتر روی بیماران و خانواده‌های آن هنگام بروز حوادث طبیعی است و اقدامات روانشناسی برای بیماران بستری انجام می‌شود که اینگونه مداخلات با هدف کاهش استرس ناشی از حادثه انجام می‌گیرد.

جوادی بیان کرد: پروتکل‌هایی برای مداخله در بحران و وقوع حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله داریم که بر اساس آن مددکاران اجتماعی آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده‌اند.

او گفت: در هنگام وقوع حادثه طبیعی مثل زلزله ارزیابی خطر انجام می‌شود و بر اساس سطح خطر اقدامات مداخله‌ای با هدف کاهش اختلالات روانی احتمالی انجام می‌شود.

جوادی افزود: در جریان زلزله سحرگاه امروز خوشبختانه مصدومان به صورت سرپایی و در بخش اورژانس پیش بیمارستانی درمان شدند و مشکلی از این بابت ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار