جدیدترین خبرها درباره شمار مبتلایان به کرونا در جهان/ کدام کشورها سیر صعودی و کدام سیر نزولی شیوع را دارند؟

جدیدترین خبرها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۱۲ هزار و ۸۵۷ نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۲۷۶ هزار و ۲۱۶ نفر  و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۱۸۶ تن رسیده است.

کشور‌های آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، روسیه، فرانسه و آلمان بالاترین شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ را دارند.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

بیمارستان بیماران کرونایی در مسکو دچار حریق شد

خدمات اورژانس روسیه اعلام کرد که در طبقه اول بیمارستانی که برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شمال مسکو، پایتخت روسیه در نظر گرفته شده بود، آتش‌سوزی شده است.

این حادثه ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب به وقت محلی اتفاق افتاد و آتش‌نشانان بلافاصله به محل وقوع حادثه رفتند؛ پرسنل بیمارستان نیز در حال بیرون آوردن بیماران از بخش‌های این بیمارستان هستند.

۳ سال پیش
کشته شدن یک نگهبان امنیتی در میشیگان

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد یک نگهبان امنیتی در میشیگان آمریکا که به یک زن تذکر داد باید مطابق دستور ایالتی، ماسک به صورت بزنند، دقایقی بعد براثر تیراندازی مردی از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

۳ سال پیش

شبکه الجزیره اعلام کرد با جان باختن ۳ نفر دیگر در عراق بر اثر کرونا، شمار کل جان باختگان این ویروس به ۱۰۷ نفر رسید.

شمار مبتلایان نیز با آلوده شدن ۷۶ نفر دیگر به این ویروس در عراق به ۲ هزار و ۶۷۹ نفر افزایش یافت.

۳ سال پیش

۸۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته جان باخته‌اند و تعداد کل جانباختگان در این کشور به ۲۶ هزار و ۳۱۰ نفر رسیده است.

۳ سال پیش
تظاهرات مخالفان ادامه محدودیت‌های کرونایی در لندن

راشا تودی  نوشت پلیس انگلیس با تظاهرکنندگان نسبت به ادامه محدودیت‌های کرونایی در لندن مقابله کرد.

مردم لندن با حمل بنر‌هایی که روی آن‌ها نوشته‌هایی در مخالفت با محدودیت‌های کرونایی در انگلیس وجود داشت اعتراض خود را به ادامه مقررات کرونایی اعلام کرده و تظاهرات کردند.

روی یکی از این پلاکارد‌ها نوشته شده بود: «نمی توانید ما را سانسور کنید، آزمایش کنید، رهگیری کنید، خرد کنید یا مسموم کنید تا از این دروغ هماهنگ شده حمایت کنیم. این وضعیت عادی جدید ما نخواهد بود. ما راضی نخواهیم بود.»

۳ سال پیش
بیشترین قربانیان کرونا در آمریکا از بین رنگین پوستان و فقرا

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد کرونا در این ایالت اقشار مختلف را تحت تاثیرات سوء خود قرار داده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه‌های فقیر و اقلیت در نیویورک بیشترین ضربات را از این بیماری متحمل شده اند.

براساس بررسی‌ها از ۲۱ مجموعه مدنظر قرار گرفته، در ۲۰ مجموعه تعداد سیاهپوستان و یا تعداد لاتین تبار‌های مبتلا به این بیماری بیش از دیگران (سفیدپوستان) بود. همین مسئله درباره تعداد موارد بستری شدن این افراد در بیمارستان‌ها مشهود است.

۳ سال پیش
۵۰ بیمار دیگر در ترکیه جان باختند

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد با آلوده شدن یک هزار و ۵۴۶ نفر دیگر به بیماری کرونا در این کشور، تعداد کل مبتلایان به ۱۳۷ هزار و ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه افزود همچنین با جان باختن ۵۰ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته، تعداد قربانیان این بیماری در ترکیه به ۳ هزار و ۷۳۹ نفر افزایش پیدا کرد.

۳ سال پیش
آمریکا: روسیه و چین مطالب نادرستی را درباره کرونا در فضای مجازی منتشر می‌کنند

آژانس پیگیری تبلیغات آمریکا، چین و روسیه را به انتشار مطالب غیرواقعی در رابطه با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی متهم کرد.

این نهاد آمریکایی مدعی شد پکن و مسکو ضمن همکاری گسترده با یکدیگر سعی دارند تا اطلاعات نادرستی را در رابطه با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر کنند تا بدین ترتیب جهان را گمراه نمایند.

۳ سال پیش

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کانادا با مبتلا شدن یک هزار و ۳۸۱ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۶۶ هزار و ۷۸۰ نفر افزایش یافت.

در همین حالبا جان باختن ۱۵۷ نفر دیگر در این مدت تعداد قربانیان این بیماری به ۴۶۲۸ نفر رسید.

۳ سال پیش
کاهش درآمد‌های مالیاتی و کسری بودجه آلمان

درآمد‌های مالیاتی دولت آلمان به دلیل بحران همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور و محدودیت‌های ناشی از مقابله با این ویروس حدود ۱۰۰ میلیارد یورو کمتر از سال گذشته تخمین زده می‌شود.

این افت درآمد‌های مالیاتی، درآمد‌های دولت فدرال، دولت‌های ایالتی و شهرداری‌ها را شامل می‌شود.

وزارت دارایی آلمان نیز کسری بودجه ۸۲ میلیارد یورویی را در دوره بحران کرونا پیش بینی کرده است.

۳ سال پیش
سازمان ملل: کرونا دهه‌ها بسیاری از کشور‌ها را عقب نگه‌می‌دارد

«آخیم اشتاینر»، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی آلمانی گفت همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان برنامه‌های توسعه‌ای بسیاری از کشور‌ها را متوقف ساخته است و سبب عقب ماندن آن‌ها برای سال‌ها و یا حتی دهه‌ها خواهد شد.

۳ سال پیش
خیانت مرگبار بیمارستان‌های انگلیس علیه سالمندان کرونایی در این کشور

به نوشته دیلی میل، برخی از بیمارستان‌های انگلیس با فرستادن آگاهانه سالمندان کرونایی به خانه سالمندان و عدم اطلاع رسانی به کارکنان و مدیران این مراکز در مورد وضعیت آن‌ها، خیانت مرگباری مرتکب شده اند.

کمیسیون کیفیت مراقبت از سالمندان باخبر شده است که چندین بیمارستان در انگلیس، سالمندان مبتلا به ویروس کرونا را به خانه‌های سالمندان باز پس فرستاده اند، اما به مدیران این خانه‌ها نگفته اند افرادی که باز می‌گردند به ویروس کووید- ۱۹ مبتلا هستند و بیماری آن‌ها هنوز درمان نشده است.

۳ سال پیش
افزایش آمار جان باختگان و مبتلایان به کرونا در اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد: «شمار تلفات ناشی از کرونا از ۲۶ هزارو ۲۹۹ نفر به ۲۶ هزارو ۴۷۸ نفر و شمار مبتلایان از ۲۲۲ هزار و ۸۵۷ هزار به ۲۲۳ هزارو ۵۷۸ هزار نفر رسید».

۳ سال پیش

وزارت بهداشت افغانستان از ثبت ۲۵۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. با ثبت این آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۴۳۳۳ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان جان باختند و ۲۹ نفر نیز بهبود یافتند.

۳ سال پیش
دستیار ایوانکا ترامپ هم به کرونا مبتلا شد

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از برخی منابع از ابتلای دستیار دختر و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کووید-۱۹ خبر داد.

۳ سال پیش

وزارت بهداشت سنگاپور روز شنبه از ۷۵۳ مورد جدید آلوده به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سنگاپور به ۲۲ هزار و ۴۶۰ مورد رسید.

وزارت بهداشت سنگاپور همچنین اعلام کرد بیشتر موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور از کارگران مهاجر هستند که در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند.

۳ سال پیش

روسیه از ابتلای ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر به کرونا و مرگ ۱۰۴ نفر در شبانه‌روز گذشته خبر داد که مجموع مبتلایان این کشور را به ۱۹۸ هزار ۶۷۶ نفر رساند. به این ترتیب روسیه به رده پنجم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا رسید.

۳ سال پیش

شمار موارد آلوده به ویروس کرونا در مکزیک به ۳۱ هزار و ۵۲۲ مورد رسید. تعداد موارد فوتی نیز به سه هزار و ۱۶۰ مورد رسید.

با این حال، مقامات بخش بهداشت مکزیک پیشتر اعلام کردند که تعداد واقعی موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاتر است.

۳ سال پیش
تمدید قرنطینه در پایتخت آرژانتین

«آلبرتو فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد قرنطینه بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور تا ۲۴ مه تمدید می‌شود، اما محدودیت‌ها در سایر نقاط این کشور لغو می‌شوند.
قرنطینه مردم آرژانتین در خانه از روز ۲۰ مارس توسط دولت این کشور اعمال شد.

آرژانتین تا کنون ۵ هزار و ۶۱۱ مورد آلوده به ویروس کرونا و ۲۹۳ مورد مرگ ناشی از آن ثبت کرده است.

۳ سال پیش
شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز ۳۰ هزار نفر عبور کرد

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی در ایتالیا مجموع مبتلایان به کرونا به ۲۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است. شمار قربانیان این ویروس نیز به ۳۰ هزار و ۲۰۱ نفر افزایش یافت. همچنین تعداد کل بهبود یافتگان ۹۹ هزار و ۲۳ نفر گزارش شده است.

۳ سال پیش
روز بدون فوتی در چین و کره جنوبی

طی شبانه‌روز گذشته در چین یک مورد جدید ابتلا به کرونا و در کره جنوبی ۱۸ مورد جدید ثبت شده و دو کشور هیچ مورد فوتی نداشتند.

۳ سال پیش
محدودیت‌های اعمال‌شده در ترکیه

اجرای مقررات محدودیت خروج از خانه در ۲۴ استان ترکیه از نیمه شب آغاز شد. این محدودیت در چارچوب تدابیر مقابله با کرونا برای پنجمین بار در استان‌های بزرگ ترکیه از جمله استانبول و آنکارا اجرا می‌شود. این محدودیت به مدت ۴۸ ساعت ادامه خواهد یافت.

این بار هفت استان آنتالیا، آیدین، مرسین، موغلا، ارزروم، هاتای، مالاتیه از اجرای مقررات محدودیت خروج از خانه معاف شده اند. در طول اجرای محدودیت در ۲۴ استان ترکیه، نانوایی ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و میوه فروشی‌ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد و نانوایی‌ها در محله‌ها نان توزیع خواهند کرد.

 

۳ سال پیش
آخرین آمار ابتلا به کرونا در آمریکا

براساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت تا روز شنبه ۹ مه ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۷۸۵ نفر رسید. از این تعداد ۷۸ هزار و ۶۱۵ نفر جان باخته و ۲۲۳ هزار و ۶۰۳ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

۳ سال پیش
رکورد تاریخی نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه آوریل

طی ماه آوریل نرخ بیکاری در آمریکا رکوردی تاریخی ثبت کرده است و ۲۰/۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

۳ سال پیش
ابتلای ۱۱ تن از اعضای سرویس مخفی آمریکا به ویروس کرونا

وزارت امنیت داخلی آمریکا از ابتلای ۱۱ تن از اعضای سرویس مخفی که مسئول حفاظت از جان رئیس جمهور، خانواده وی و مقامات کاخ سفید هستند، به ویروس کرونا خبر داد.

پیشتر دو ماه قبل سرویس مخفی آمریکا مبتلا شدن یکی از کارکنانش به ویروس کرونا را تایید کرده بود. با این وجود، وزارت امنیت داخلی آمریکا در تازه‌ترین آماری که ارائه داده است شمار کارکنان مبتلا به کووید-۱۹ در سرویس مخفی را ۱۱ تن اعلام کرد.

۳ سال پیش

وزارت بهداشت برزیل از ده هزار و ۲۲۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و جان باختن ۷۵۱ نفر دیگر بر اثر این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد. به این ترتیب، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در برزیل به ۱۴۵ هزار و ۳۲۸ مورد و تعداد کل موارد مرگ بر اثر این ویروس در برزیل به ۹ هزار و ۸۹۷ مورد رسید.

۳ سال پیش
۱۲۵۱ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آلمان

موسسه رابرت کخ اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلوده به ویروس کرونا در آلمان با هزار و ۲۵۱ مورد افزایش به ۱۶۸ هزار و ۵۵۱ مورد رسیده است.
این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان نیز با ۱۴۷ نفر افزایش به هفت هزار و ۳۶۹ نفر رسید.

۳ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در ایران دیگه بی خیال کرونا شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایرانم که دیگه کلا نمیگید
کلا با مدیریت فوق العاده اقایون همه چی تموم شد دیگه؟ درسته yjc جون؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران رو که جداگانه می گن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران همچی عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو ایران همه ناقل اند کسی نمی دونه که کورونا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیریت ایران که فوق العاده بود شک نکن جناب. ولی اگه شما خیلی ناراحتی که چرا اونایی که خیلی قبولشون دارید اینقدر افتضاح عمل کردن میتونی تعداد آمارای ایران رو ضربدر هزار کنی تا مبادا ممالک نور چشمی شما وضعیت بدتری نسبت به ما نداشته باشن، آخه براشون خیلی بده که پول و اموال همه دنیا رو با دغلکاریاشون غارت کردن و میکنن درحالیکه این غارتگری ها تو روز مبادا به دردشون نخورد. از بس که مدیریتشون همیشه فوقالعاده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران باتوجه به تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم ها و ... انصافا فوق العاده عمل کرده
بهتره انصاف به خرج بدیم در قضاوتهامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چی میگی
آخرین اخبار