معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد؛

توزیع دستکش معاینه و ماسک در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های ملزومات پزشکی

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز توزیع دستکش معاینه و ماسک در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های ملزومات پزشکی حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر هدا مجیری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دستکش‌های معاینه با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت و در سه بخش توزیع خواهد شد. در حال حاضر بخش اول آن در سطح داروخانه‌های و فروشگاه‌های ملزومات پزشکی زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان توزیع شده است.

او افزود: دستکش‌های توزیع‌شده از نوع معاینه وینیل هستند و از این پس مردم می‌توانند دستکش‌های مورد نیاز خود را از داروخانه‌های و فروشگاه‌های ملزومات پزشکی 3شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان با اطمینان خاطر از کیفیت و کارآیی آنها، تهیه کنند.‌

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سرکشی به تعداد زیادی از داروخانه‌های شهرستان‌ها یادشده خوشبختانه  شاهید بودیم که همکاران ما در این داروخانه‌ها با رعایت اخلاق حرفه‌ای اقلام مورد نیاز مردم (ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده دست و دستکش) را به نرخ متعارف عرضه می‌کردند.

دکتر مجیری با اشاره به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با تامین‌کنندگان، اظهار کرد: از هفته‌های آتی نیز توزیع مناسبی از این اقلام صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین آنها وجود ندارد.

او همچنین به نوع ماسک‌های در حال توزیع اشاره کرد و ادامه داد: ماسک‌های توزیع‌شده 3لایه پزشکی و تولید کارگاه‌های تولیدی آبادان و خرمشهر هستند.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد منشا ایجاد بیماری خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد امکان ماسک‌ها را فقط یکبار استفاده کنند و استفاده مجدد منجر به انتقال آلودگی می‌شود.

دکترمجیری تصریح کرد:شهروندان عزیز در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ یا نرم‌افزار تیتک اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.