سم پاشی روزانه بیش از هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: روزانه یکهزار و ۳۸۰هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی می‌شود.

غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کار مبارزه با آفت ملخ صحراییدر ماه مبارک رمضان بی‌وقفه در سطح ۱۵شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

او افزود: در ۵۰ روز گذشته در فروردین و اردیبهشت سالجاری تاکنون مبارزه با این آفت بین‌المللی در سطح ۶۹ هزار و ۴۴هکتار با میانگین روزانه بیش‌از هزار و ۳۸۰هکتار انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: آغاز مبارزه با موج جدید هجوم ملخ از آبان سال گذشته بوده که تا کنون ۷۵هزار و ۲۹۵ هکتار از مراتع استان علیه ملخ صحرایی مهاجر سمپاشی شده است.

او بیان کرد: از سطح کلی مبارزه، ۳۷هزار و ۲۳۹ هکتار علیه ملخ بالدار و ۳۸ هزار و۵۶ هکتار علیه پوره ملخ بوده است.

زورقی با بیان اینکه هر قطره سم اگر به نقاط حساس بدن بنشیند شرایط جسمی را به شدت بهم می‌ریزد، افزود: هم‌اینک دیده‌بانی در سطح افزون‌بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های این استان برای رصد ملخ صحرایی انجام شده است.

او اظهارداشت: پایش و مبارزه با این آفت با ۴۴تیم توسط جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار