تشریح جزییات آتش سوزی در منطقه جنگلوک از زبان فرماندار چابهار

فرماندار چابهار جزییات آتش سوزی در منطقه جنگلوک چابهار را تشریح کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت:پنجشنبه هفته گذشته ۱۸ اردیبهشت ماه حدود ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه آتش سوزی در محدوده کپر‌های ساخته شده در اسکله صیادی هفت تیر رخ داد که موجب سوختن ادوات صید، سوخت قایق‌ها و ماهور صیادی شد و خسارت زیادی به صیادان وارد کرد.

او با اشاره به اینکه در این منطقه از چابهار بالغ بر ۷۰ هزار نفر حاشیه نشین در حدود ۱۴ سکونت گاه غیر رسمی و زندگی می‌کنند، ادامه  داد:بعد از این حادثه ساعت ۱۴:۴۵ آتش سوزی دیگری در جنگلوک یکی از سکونت‌های غیر رسمی در این منطقه رخ داد و همه نیرو‌های امدادی که ابتدا آتش سوزی در اسکله را اطفاء کرده بودند  به منطقه اعزام شدند و حریق را اطفاء کردند.

بامری گفت: خوشبختانه در این آتش سوزی ها خسارت جانی نداشتیم، اما به ۳۰ خانوار که در ۱۵ کپر زندگی می‌کردند،خسارت وارد شد و همه کپر‌های آن‌ها در آتش سوخت.

او افزود:همه نیرو‌های خدماتی و امدادی در منطقه حضور پیدا کردند و با استقرار چادر و کمپ‌های امدادی خسارت دیدگان این حادثه را اسکان دادند  و امکانات اولیه را برای آن‌ها برقرار کردند.

فرماندار با بیان اینکه علت این حوادث نشت کپسول گاز و حوادث انسانی غیرعمد بوده، خاطرنشان کرد: به سرعت نسبت به اطفاء حریق اقدام شد و با حضور دستگاههای هلال احمر و امدادرسان برای این افراد کمپ ایجاد شده و غذای گرم برای افطار به آنها داده شد. همچنین با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و خیرین کمک های دیگری به این خانوارها شده است و سعی می کنیم شرایط را هر چه زودتر برای آنها عادی کنیم.

بامری تصریح کرد: همچنین تلاش می کنیم هر چه سریعتر با انجام اقدامات مناسب و کمک و همراهی بنیاد مسکن یکبار برای همیشه معضل سکونتگاههای غیررسمی را در چابهار برطرف کنیم.

او همچنین درباره شیوع ویروس کرونا گفت: درباره جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز در استان ما و در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده و چابهار که یک شهرستان گردشگری است تنها ۴ مورد بیماری وجود داشت، اما بعد از این که منطقه را سفید اعلام کردند آمار ما در حال رشد است و تلاش می کنیم اقداماتی را برای جلوگیری از بیماری انجام می دهیم.

 متاسفانه به صورت کاملا غیراصولی صیادان کپر‌هایی در حاشیه دریای کوچک خلیج چابهار نصب و سوخت (بنزین) و ادوات صید را در آن نگهداری می‌کنند که در آتش سوزی موجب خسارت سنگین به صیادان می‌شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.