ابراهیمی: در قانون تجارت کشور ما به دلالی اشاره شده است

وکیل ورزشی گفت: واژه دلالی که در نامه وزیر ورزش وجود دارد و او خواهان برخورد با آن شده، اما دلالی یک بحث کاملا قانونی است که در قانون تجارت ما وجود دارد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   عبدالصمد ابراهیمی وکیل ورزشی درباره نامه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به وزیر اطلاعات که از این وزارتخانه درخواست کرده بود به بحث دلالی در فوتبال ورود کند و در صورت امکان با متخلفان برخورد کند اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم واژه دلالی که در نامه وزیر ورزش وجود دارد یک بحث کاملا قانونی است که در قانون تجارت ما وجود دارد. دلالی به معنی واقعی تخلف و جرم نیست و به اعتقاد من مشکلی که وجود دارد اخاذی است.  

او افزود: نه تنها در ایران بلکه در هر کشور دیگری که گردش پول بدون مدیریت وجود داشته باشد، با این مشکلات مواجه است. حتی در کشور سوئیس که نماد قانون مدنی است و مقر فیفا هم در آن جا بنا شده، تخلفاتی دارد. امیدوارم بتوانیم سر و ته مشکلات را طوری مدیریت کنیم که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.  

ابراهیمی در ادامه گفت: اگر یک ایجنت فوتبالی بخواهد بازیکنی را به تیمی ترنسفر کند، باشگاه مقصد باید رزومه بازیکن و شرایط او را بررسی کند. این که صرفا بگوییم ایجنت‌ها بازیکنان بدون کیفیت را به باشگاه‌ها می‌آورند و باشگاه‌ها را در این قضیه مقصر ندانیم کار درستی نیست. به اعتقاد من اگر قرار است برخوردی صورت بگیرد، باید ریشه‌ای باشد و از باشگاه‌ها شروع شود.


بیشتر بخوانید: مشاور حقوقی باشگاه تراکتور: از خطیر به کمیته اخلاق شکایت کردیم/ وکیل سوئیسی لایحه ضعیفی نوشته است


او درباره نقش باشگاه‌ها در جذب  بازیکنان خارجی بی کیفیت گفت: قطعا باشگاه‌ها در این زمینه تقصیر زیادی دارند. اگر چنین مشکلی در باشگاه‌های خارجی کمتر اتفاق می‌افتد دلیلش این است که آن‌ها کمیته فنی دارند و سابقه بازیکنان را بررسی می‌کنند.  

ابراهیمی درباره مشکلات حقوقی باشگاه تراکتور گفت: ما همیشه فکر می‌کردم وقتی بخش خصوصی سر کار باشد چنین اتفاقی نمی‌افتد و این پول‌های دولتی است که به خوبی مدیریت نمی‌شود. متاسفانه در تراکتور هم این مشکل ایجاد شده و در فیفا احکامی علیه این باشگاه صادر شد که تراکتور برای تغییر رای به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده است.  

وکیل امور ورزشی کشورمان درباره چگونگی انتخاب وکیل در باشگاه‌ها گفت: معرفی نامه وکلا را بالاترین مقام اجرایی باشگاه که همان مدیرعامل است امضا می‌کند. ممکن است وکیل هم مانند بازیکن از کانال‌های خاصی معرفی شود، اما من در جریان پرونده‌های تراکتور نیستم و به همین دلیل نمی‌توانم راجع به آن اظهار نظری کنم.  

انتهای پیام/ 

برچسب ها: تراکتور ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار