سرپرست مرکز برنامه ریری و فناوری آموزش و پرورش:

به دنبال رایگان کردن اینترنت برای شبکه شاد هستیم

شرفی با اشاره به اینکه متولیان پهنای باند برای سرعت اینترنت شاد تلاش کنند، گفت: به دنبال رایگان کردن اینترنت برای این شبکه هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره موضوع آموزش از راه دور به اشاره به بارگذاری بیش از ۸۹۲ میلیون فایل در شبکه شاد اظهار کرد: هر فایل به طور متوسط ۲۰ مگابایت است و به دنبال رایگان کردن اینترنت هستیم، ولی باید توحه داشت با تعطیل شدن سه ماهه مدارس هزینه‌های جاری مثل ایاب و ذهاب قطع شده است و هزینه اینترنت جایگزین آن شده است.

او با بیان اینکه برای تعطیل نشدن جریان آموزش از همان روز‌های ابتدایی با همکاری رسانه ملی کار را آغاز کردیم که البته از این مسیر امکان تعامل دوطرفه وجود نداشت بر همین اساس شبکه شاد ایجاد شد.

به دنبال رایگان کردن اینترنت برای شبکه شاد هستیم

۷۸ درصد دانش آموزان در شبکه شاد عضو هستند

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۸ درصد دانش آموزان یعنی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شبکه عضو شده اند،  تصریح کرد: متولیان پهنای باند باید کمک کنند تا آموزش در شاد با سرعت بهتری باشد، در شرایط فعلی مصرف پهنای باند داخلی ۳۰ درصد افزایش یافته و به این معناست که از پهنای باند خارجی صرفه جویی شده است، قبل از راه اندازی شاد مردم آموزش را در پیام رسان‌های خارجی دریافت می‌کردند که هزینه بیشتری داشت.

او بیان کرد: شرایط به گونه‌ای ترتیب داده شده است که اگر در هر خانه یک دستگاه تلفن هوشمند هم  باشد امکان استفاده برای همه دانش‌آموزان وجود داشته باشد.

شرفی با اشاره به اینکه  ۹۸ درصد مدیران مدارس عضو شبکه شاد هستند، بیان کرد: شاد بسیار زود فراگیر شد و در شرایط فعلی  تنها کانال رسمی آموزش است و اکنون هم آن را اجبار نکردیم و هر جا امکانات باشد از این شبکه استفاده می‌کنند.

به دنبال رایگان کردن اینترنت برای شبکه شاد هستیم

حقوق معلمان غیردولتی باید کامل پرداخت شود 

مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان مدارس غیردولتی بیان کرد: در اسفند به موسسان به طور رسمی اعلام و آن‌ها را به پرداخت حقوق کامل معلمان و همکاران موظف کردیم همچنین در جلسه اخیر شورای نظارت مرکزی این موضوع به ادارات کل اعلام شد.

او بیان کرد: سامانه تلفنی ۴۳۱۷ را هم در نظر گرفتیم  تا اگر از سوی موسسان کوتاهی شده معلمان به ما گزارش کنند و ان را پیگیری کنیم؛به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم حقی از همکاران تضیبع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احراری
۰۹:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب زود تر تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان که دیگه سال تموم شد؟
آخرین اخبار