جعفری: تعویق مسابقات المپیک انگیزه من را بالاتر برد

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: تعویق مسابقات المپیک باعث شد با جدیت بیشتر تمریناتم را دنبال کنم.

حسین جعفری عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورودش به این رشته ورزشی اظهار داشت: ورزش‌های رزمی مختلفی را امتحان کردم. قصد داشتم وارد رشته کونگ فو شوم که محمد حسن صدیقی دبیر هیئت شمشیربازی استان یزد به من پیشنهاد ورود به این رشته را داد. بعد از ورود به شمشیربازی حدود یک سال و نیم در آن فعالیت کردم. عضو تیم ملی شمشیربازی نوجوانان شدم و مدال نقره  مسابقات آسیایی  را کسب کردم.

او افزود: حدود ۱۱ سال است که عضو تیم ملی هستم و اکنون در رده بزرگسالان فعالیت می‌کنم. در هر زمینه‌ای وارد می‌شوم همیشه دنبال بهترین شدن هستم این حس کمال گرایی باعث شده با سعی و تلاش خودم را سریع به تیم ملی برسانم و در آنجا بمانم. هدف من از ورزش گذراندن اوفات فراغت و هیجان است.

مهم‌ترین رویداد ورزشی مسابقات انتخابی المپیک است

جعفری ادامه داد: در اسلحه اپه فقط یک نفر می‌تواند در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند. اکنون اولین و مهم‌ترین رویداد ورزشی که پیش رو داریم مسابقاتی است که در ایران برگزار می‌شود و نفر برگزیده به رقابت‌های انتخابی المپیک خواهد رسید.

عضو تیم ملی اسلحه اپه درباره تعویق المپیک گفت: به خاطر متولد شدن دخترم در ماه آینده و اینکه دوست داشتم در کنار همسرم بمانم از مسابقات انتخابی المپیک انصراف داده بودم. اکنون که مسابقات یک سال به تعویق افتاده یک انگیزه دوباره دارم تا بتوانم با جدیت بیشتری تمرین کنم تا شاید به این مسابقات برسم و بتوانم نتیجه خوبی بگیرم.

او ادامه داد: تعطیلی باشگاه‌ها تاثیر منفی زیادی بر تمرینات من گذاشته است. در تهران تنها یک سالن شمشیربازی با تجهیزات کامل وجود دارد. تجهیزات شمشیربازی ارزان نیست. با توجه به اینکه به صورت ناگهانی سالن بسته شد وسایل تمرین من در باشگاه ماند.

جعفری گفت: در محل کارم یک سالن ورزشی اختصاصی است و می‌توانم تمرینات را در آنجا انجام بدهم. امیدوارم بعد از ماه مبارک رمضان بتوانم حداقل تمرینات بدنسازی و هوازی را در آنجا برگزار کنم. به دلیل زندگی در آپارتمان امکان ورزش را ندارم و سعی می‌کنم از تحرک زیاد پرهیز کنم.

او افزود:، چون در شرکت تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنم در دوران شیوع کرونا فشار کاری روی من بیشتر شده است. هر روز به محل کار می‌روم. تنها رفت و آمد من به محل کار و خانه ختم می‌شود.

جعفری گفت: در ماه‌های اخیر تیم ملی اسلحه اپه مربی مشخصی نداشت، اما از راه دور با زارع زاده در ارتباط هستم و راهنمایی می‌گیرم.

او درباره تهیه تجهیزات شمشیربازی ادامه داد: فدراسیون تجهیزات آنچنانی نمی‌تواند تامین کند. فقط تجهیزات تمرینی و مسابقه‌ای همیشه در اختیار ما گذاشته است. برخی تجهیزات نیز مثل پیست مسابقه و دستگاه شماره انداز امکاناتی است که در خود باشگاه امکان استفاده از آن وجود دارد. تجهیزاتی مانند شمشیر، ماسک و هر چیزی که نیاز باشد، تا آنجایی که در توان فدراسیون باشد در اختیار ما می‌گذارد.

کیفیت تمرینات در زمان اردو با تمرینات انفرادی قابل قیاس نیست

عضو تیم ملی شمشیربازی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا تقریبا هر روز به سالن شمشیربازی می‌رفتم. در زمانی که اردو برگزار نمی‌شد ۳ ساعت تمرین در طول روز را داشتم و در زمان اردو نیز تمرینات صبح و بعد از ظهر با برنامه حرفه‌ای دنبال می‌شد.

جعفری گفت: زمانی که در اردو حضور داشته باشیم مسلما تمرینات خیلی مفیدتر و سرعت رشد بهتر از زمان تمرین انفرادی است.

ورزش فرد را شاداب، با انگیزه و با انرژی نگه می‌داد

او افزود:هر روز ورزش می‌کنم، چون بدنم به ورزش کردن عادت کرده است و حتی اگر حدود ۲ تا سه روز ورزش نکنم احساس خستگی می‌کنم. اوایل که در قرنطینه بودم و نمی‌توانستم ورزش کنم واقعا از لحاظ روحی ضعیف شده بودم و آن احساس شادابی قبل را که در زمان ورزش کردن داشتم از دست داده بودم. وقتی در ورزش هدف و انگیزه نیز باشد شادابی چند برابر می‌شود، ورزش انسان را شاداب، با انگیزه و با انرژی نگه می‌داد و از پیر شدن زود هنگام فرد جلو گیری می‌کند.

ملی پوش اسلحه اپه گفت: بعد از شکست کرونا به زندگی عادی که داشتم بر می‌گردم، روز‌ها کار و بعد از ظهر‌ها ورزش و در کنار خانواده بودن را در برنامه‌های خود دارم. در این مدت چیزی که در زندگی من تغییر کرد، رعایت بهداشت اجتماعی است. شاید خیلی از نکات را رعایت نمی‌کردم و حالا متوجه شده ام رعایت این نکات چقدر مهم است.

جعفری گفت: از کادر درمان که در این شرایط سخت برای بهبود بیماران تمام تلاش خود را می‌کند، تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشند.


بیشتر بخوانیم:ملی پوش شمشیربازی: تعویق زمان «مسابقات زون آسیا» اتفاق خوبی نبود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار