ثبت ۶۳۵ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۶۳۵ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحد‌های خبازی در حدود ۶۳۵ مورد بازرسی صورت گرفته، گفت: پرونده واحد‌های متخلف نیز تنظیم شده و اقدامات نظارتی در قالب بازرسی‌های مشترک به صورت روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر دستگاه‌های مرتبط کماکان در دستور کار قرار دارد.

او افزود: در جریان این بازرسی‌ها ۵۰ مورد پرونده تخلف نانوایی در استان اردبیل به ارزش ۷۳ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۰۰ ریال تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تعداد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۴ سازمان را ۵۰ مورد اعلام کرد و افزود: از مجموع گزارشات دریافتی که مربوط به نانوایی‌ها می‌باشد ۳۵ مورد تخلف کم فروشی، یک مورد گرانفروشی، ۳ مورد عرضه خارج از شبکه و برای ۱۱ مورد سایر موارد، پرونده تخلفاتی تشکیل گردیده است.

صادقی تصریح کرد: در اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها طی دو هفته گذشته نانوایی متخلف در اردبیل به علت عدم رعایت وزن چانه و اصول پخت در این استان اردبیل قطع سهمیه شد.

او با تاکید بر اینکه تمام واحد‌های نانوایی مکلف به نصب قیمت مصوب جدید در معرض دید عموم هستند، افزود: هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب قیمت، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته و ضمن قطع سهمیه آرد واحد‌های متخلف، پس از تکمیل پرونده تخلف گرانفروشی جهت طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: مبنی بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی، مراتب در دستور کار بازرسین سازمان قرار گرفت.

صادقی در پایان اظهار داشت: این طرح نظارتی کماکان ادامه خواهد داشت و شهروندان عزیز از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ نسبت به ثبت شکایت خود در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوری
۱۶:۴۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلام چرا با شماریه ۱۲۴ جواب گو نیست
آخرین اخبار