نرخ مشارکت اقتصادی زنان خراسان شمالی در صدر مشارکت اقتصادی زنان کشور

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خبر داد: در پاییز سال ۹۸ خراسان شمالی با داشتن ۲۳.۵ درصد نرخ مشارکت اقتصادی زنان جزء سه استان دارای بالاترین این نرخ در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ملیحه یغمایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری زنان استان هم در همین فصل نسبت به میانگین کشوری با فاصله قابل توجهی کمتر است.

یغمایی افزود: دلیل این موضوع می‌تواند به جمعیت روستایی ۴۵ درصدی استان مرتبط باشد که زنان روستایی سهم قابل توجهی در اقتصاد روستایی بر عهده دارند.

او  ادامه داد: بالابودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان مزیت بزرگی است، اما به دلیل نبود تکمیل زنجیره تولید و عدم تصاحب سهم مناسبی از بازار، سود آوری این فعالیت‌ها به فروش محصولات در بازار‌های محلی محدود می‌شود.

یغمایی مطرح کرد: در سال جهش تولید و با توجه به سیاستگذاری و نگاه ویژه  در ایفای نقش زنان در اقتصاد استان تلاش داریم در گام اول با ارتقاء سواد زنان روستایی به بالا بردن سطح آگاهی با هدف بهره برداری در تولیدات آن‌ها کمک کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: امسال با رایزنی نماینده عالی دولت در استان تفاهم نامه‌ای برای جهش میزان سواد در استان، به میزان ۱۰ درصد با مبلغ ۲۰ میلیارد با سازمان سواد آموزی کشور منعقد شده است.

یغمایی افزود: استفاده از فرصت تشکیل تعاونی‌های زنان در قالب‌های مختلف صنفی، خوشه‌ای و ... با توجه به مشارکت پذیری زنان خراسان شمالی نیز از اولویت‌هایی است که در سال ۹۸ به آن پرداخت شده و تلاش خواهیم کرد در سال ۹۹ سرعت رشد آن افزایش یابد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.