استاندار قزوین:

ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های روحی در دوران پساکرونا /روند ویروس کرونا در استان رو به کاهش است

استاندار قزوین گفت: ویروس کرونا آسیب‌های اقتصادی، معیشتی فراوانی به مردم وارد کرده، اما در دوران پساکرونا باید به چالش‌های روحی و روانی خانواده‌ها توجه بیشتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و امور خانواده گفت: در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی که ویروس کرونا به گروه‌ها مختلف وارد کرد شاهد مشکلات روحی و روانی هم بودیم که برای دوران پسا کرونا برای آن‌ها باید برنامه ریزی و تدبیر کرد.

جمالی پور افزود: خیلی از خانواده‌ها برای افراد فوت شده خود نتوانستند مجلس یادبود و ترحیم برگزار کنند و از نظر روانی آسیب دیدند و حق مطلب ادا نشد که نهاد‌های حمایتی لازم است برای کاهش این آسیب‌ها فکری کنند.

استاندار اضافه کرد: هر کس به نوعی باید همراه متولیان برنامه ریزی باشد، زیرا در حوزه اجتماعی نیازمند همراهی هستیم و با کمک‌های مالی و تأمین بسته‌های معیشتی و مشاوره روانی نگذاریم آسیب‌های معیشتی، اقتصادی، روحی، روانی صدمات بیشتری به مردم وارد کند.

استاندار یادآور شد: برای این که جلسات نتیجه بخش باشد لازم است مصوبه‌ای که تعیین شد برای آن مسئولی انتخاب کنید تا پیگیری امور را انجام دهد و ما در جلسات بعدی نتیجه کار را جویا شویم.

جمالی پوردر ادامه با اشاره به روند رو به کاهش ویروس کرونا در استان تصریح کرد: خیلی از دستگاه‌های اجرایی در کنار کادر درمانی حضور یافتند و با همکاری صمیمانه و مجدانه خود موجب شدند تا برنامه‌ها به نتیجه برسد و این روند باید تداوم یابد.

استاندار، رسیدگی به وضعیت کودکان کار و متکدیان را از اولویت‌های مهم کارگروه دانست و اظهار داشت: در خصوص کودکان کار باید ریشه آن در خانواده جست و جو شود و برای اشتغال و معیشت این افراد که معمولاً خانواده‌های ضعیفی دارند فکری شود.

جمالی پور افزود: در کنار برنامه ریزی برای تأمین امکانات در گرمخانه‌ها بهتر است برای توانمند سازی کودکان کار و معتادان متجاهر و متکدیان فکری کرد تا مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود.

او اضافه کرد: تشکیل یک سازمان یا مجموعه‌ای که مشکلات کودکان را و متکدیان را به صورت ویژه بررسی کند ضروری است تا سایر خدمات با محور این مجموعه تأمین شود تا به نتیجه برسیم.

جمالی پور یادآور شد: اگر اصولی حرکت کنیم و از ظرفیت صنایع استان برای رفع مشکلات اشتغال و معیشت متکدیان و کودکان کار استفاده شود موجب اعتمادسازی شده و کار‌ها به سرانجام خواهد رسید.

استاندار افزود: جلساتی هم که درباره مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی تشکیل می‌شود به جای دادن آمار و ارقام باید دنبال نتیجه بخشی باشد تا به تدریج شاهد کاهش آسیب‌های این حوزه‌ها باشیم.

او بیان کرد: باید مدیران کل دستگاه‌ها در جلسات مهم شرکت کنند تا ضمن ارائه دیدگاه کارشناسی در زمان تصمیم گیری و یا سپردن مسئولیت بتوانند پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.