مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد؛

۳۵ درصد مدارس استان قم نیاز به مقاوم‌سازی دارد

شیخ‌الاسلام از احداث و مقاوم‌سازی ۱۷۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: حدود ۳۵ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند که امسال در دستور کار قرارگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در هفته معلم این توفیق را آموزش‌وپرورش استان داشت که از ۱۰۵۰ معلم و مدیر در سطح نواحی و مناطق تجلیل به عمل آورد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌ویژه استان قم، تجلیل از این معلمان در حضور خانواده آنان در جلوی درب منزل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام‌شده و در حال انجام است.

او با اشاره به امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت راه و شهرسازی در راستای واگذاری ۱۷۰ هزار قطعه زمین برای مسکن معلمان گفت: این کار به‌منظور رفع دغدغه فرهنگیان اجاره‌نشین در کشور انجام می‌شود.

شیخ‌الاسلام از احداث و مقاوم‌سازی ۱۷۰ مدرسه استان خبر داد و ابراز کرد: حدود ۳۵ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند که امسال در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به بهره‌گیری دانش آموزان از آموزش مجازی عنوان کرد: این فضای آموزشی با عنوان برنامه شاد بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور در دستور کار قرار گرفت.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش آموزان قمی از خدمات شبکه مجازی شاد بهره‌مند شده‌اند، تأکید کرد: تنها ۲۰ درصد از دانش آموزان به هر دلیلی شرایط استفاده از این شبکه آموزشی را نداشتند که برای آن‌ها جزواتی آماده و درب منازل به این دانش آموزان در سطح شهر و روستا‌ها تحویل داده‌شده است.

او با تأکید بر اینکه نباید اولیای دانش آموزان دغدغه‌ای در زمینه بهره‌گیری دانش آموزان از فضای آموزش مجازی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای ۲۰ درصد دروس باقی‌مانده نمرده در نظر گرفته می‌شود و مابقی دانش‌آموزانی که وارد فضای مجازی نشدند جزواتی به‌صورت روان‌سازی شده در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

شیخ‌الاسلام در پایان در ارتباط با بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت‌ماه گفت: ما تابع تصمیم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و این آمادگی را داریم، اما باید در این زمینه شرایط روحی و روانی اولیاء و دانش آموزان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.