مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تمامی کارکنان واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند

مریم بیگمی گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی کارکنان واحد‌های تولیدی و توزیعی مواد غذایی و آشامیدنی استان الزامیست.

مریم بیگمی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  به منظور پیشگیری از گسترش بیماری در بین کارکنان شاغل در صنایع غذایی و بهداشتی زیرپوشش و برای حفظ سلامت و ایمنی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا به تمامی کارخانجات، واحد‌های تولیدی، انبار‌ها و سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی ابلاغ شد.

او افزود: مسئول فنی واحد همچنین مکلف است در رابطه با رعایت بهداشت فردی و جمعی به تمامی کارکنان آموزش‌ها و هشدار‌های لازم را بدهد و مستندات آن را ثبت و نگهداری کند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تامین مواد ضدعفونی کننده مناسب و کافی، دستکش، ماسک و سایر اقلام حفاظتی از وظایف مدیریت مجموعه است و تمامی پرسنل شاغل نیز باید حداقل با ماسک و دستکش تجهیز شده باشند.

بیگمی افزود: تمامی رانندگان، کارکنان و پرسنل قبل از ورود به واحد، باید غربالگری شوند به گونه‌ای که از ورود افراد مشکوک با علائم حاد تنفسی به واحد جلوگیری شود.

او اضافه کرد: این موضوع بویژه در رابطه با کارکنان خطوط تولید، بسته بندی و انبار بصورت جدی و سخت گیرانه تری اعمال می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: تمامی صنایع تولیدی مواد غذایی و بهداشتی باید مواد اولیه خام کشاورزی، دامی و دریایی مورد نیاز خود را از واحد‌های صنعتی یا کارگاهی دارای مجوز تهیه کنند.

او ادامه داد: تمامی وسایل حمل و نقل از قبیل کامیون، کامیونت، وانت، لیفتراک و همچنین سکو‌های بارگیری، پالت‌ها و چرخ دستی‌ها قبل از هر نوبت بارگیری، باید با مواد ضدعفونی کننده مناسب گندزدایی شوند.

بیگمی تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان این مدیریت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بصورت روزانه و مستمر (حتی در ایام تعطیل) از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و توزیعی مواد غذایی و بهداشتی بازدید کرده اند و این بازدید‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار