سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

صوری بودن شناسنامه فنی ملک/ تراکم ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده

اعطا درباره کیفیت بنای ساختمان و بافت فرسوده پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطادسخنگوی شورای شهر تهران پس از دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله بامداد جمعه پایتخت گفت: برخورد ما در گذشته با زلزله به این شکل بوده که در زمان بروز حادثه جلسه‌هایی کوتاه مدت برگزار می‌کردیم و پس از گذشت چند روز موضوع به دست فراموشی سپرده می‌شد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: مواجه ما با زلزله نیاز به میثاق ملی دارد، زیرا پایتخت در شرایط طبیعی در موقعیت زلزله خیز واقع شده است و باید طرح و برنامه‌ای داشت که با تصویب آن در مراجع با تغییر دولت و مجلس همچنان پا برجا بماند و در سه بازه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت مورد تعقیب باشد.

اعطا در تشریح آخرین وضعیت بافت فرسوده ادامه داد: ۱۵ درصد جمعیت تهران در ۵ درصد سطح فرسوده تهران ساکن هستند، اما با سیاست‌های اتخاد شده نتوانستیم به احیا و نو سازی آن سرعت ببخشیم و سیاست‌ها در بخش نوسازی مطلوب نبوده است.

او در تشریح اهمیت ثبت میراث معاصر پایتخت گفت: ما در شورای شهر تهران به دنبال راهکاری بودیم که با حفظ تمام موازین قانونی و تفکیک مسئولیت‌های بین نهادی طرحی پیشنهاد دهیم که تضمین دهنده حفظ میراث معاصر ۱۰۰ سال اخیر باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به کیفیت بنای ساختمان هاگفت: در حال حاضر شناسنامه فنی و ملکی ساختمان موضوعی صوری است، ولی اگر ما بتوانیم مجری ذیصلاح را تثبیت کنیم انگاه می‌توانیم اقدام موثر در بخش لرزش و ایمنی ساختمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار