مرگ ۲ نفر بر اثر گازگرفتگی در مرودشت/قتل بر سر ملک با سنگ و چوب

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپوی احتکار مواد شوینده ۷ میلیاردی در شیراز لو رفت

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف مواد شوینده احتکار شده به ارزش ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در یک واحد انباری در یکی از محله‌های شیراز خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم احتکار و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی مواد شوینده احتکار در یک واحد انباری در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به همراه نماینده سازمان صمت به آدرس مذکور اعزام و موفق شدند در بازرسی به عمل آمده، ۳ هزار و ۱۰۰ لیتر مایع دستشویی و ۸ هزار و ۵۰۰ عدد پودر ظرفشویی و شامپو که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

مرگ ۲ نفر بر اثر گازگرفتگی در مرودشت

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: در شهرستان مرودشت ۲ نفر حین حفاری چاه در حیاط منزل، به علت خفگی ناشی از استنشاق گاز به کام مرگ فرو رفتند.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی منجر به فوت در یکی از محله‌های مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند ۲ نفر به هویت معلوم در حین حفر چاه بوده اند که بر اثر گاز و کمبود اکسیژن، درون چاه فوت شده‌اند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه اجساد متوفیان برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد، توصیه کرد که شهروندان در این خصوص باید از دستگاه‌های تهویه صنعتی که امکان گردش هوا در اعماق چاه را فراهم می‌کند استفاده کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

پسر بچه ۱۰ ساله قربانی برق گرفتگی شد

فرمانده انتظامی مرودشت از فوت پسر بچه ۱۰ ساله بر اثر برق گرفتگی در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برق گرفتگی در یکی از محله‌های مرودشت و انتقال مصدوم به بیمارستان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پسر بچه ۱۰ ساله در حالی که در منزل مشغول بازی بوده است بنا به عللی نامعلوم دچار برق گرفتگی شده است.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند، عنوان داشت: والدین حتی‌الامکان از تنها گذاشتن فرزندان خود در منزل خودداری کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

کشف ۱۲۶ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۲۶ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس-داراب، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه خودرو سمند و وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی دقیق از این خودروها، میزان ۱۲۶ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه راننده یکی از خودرو‌ها متواری و دیگر متهم دستگیر شد، گفت: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.

دستگیری قاتلی که با سنگ و چوب عموی خود را کشته بود

فرمانده انتظامی سروستان گفت: قاتلی که روز گذشته به دلیل اختلاف ملکی، عموی ۷۰ ساله را با ضربات چوب و سنگ به قتل رسانده بود عرصه را بر خود تنگ دید و تسلیم قانون شد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی ۳۵ ساله به دلیل اختلاف ملکی با عموی ۷۰ ساله خود درگیر و به دلیل کنترل نکردن خشم خود، با ضربات چوب و سنگ وی را به قتل می‌رساند و متواری می‌‍‌شود که موضوع شناسایی و دستگیری در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ مجتهدی با بیان اینکه پلیس این شهرستان با برنامه‌ریزی عملیاتی و پوشش امنیتی مناسب، عرصه را بر متهم تنگ کرد، اظهار داشت: قاتل، چون هیچ راهی برای فرار از چنگال قانون نداشت خود را به مقر انتظامی معرفی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه قاتل پس از بازجویی اولیه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد، گفت: این قبیل درگیری‌ها اتفاقی و به دلیل کنترل نکردن خشم است لذا به شهروندان توصیه می‌شود در هنگام عصبانیت با کنترل خشم از بروز رفتار‌های خطرناک جلوگیری کنند.

توقیف ۲۵۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف درکازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف ۲۵۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح شهرستان کازرون توسط ماموران از ابتدای سال جدید تا کنون به مرحله اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در نتیجه این طرح، ۷۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۸۳ دستگاه خودروی متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، گفت: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و گفت: لازم است مردم ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت و غیره، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳ ملیارد کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس موفق به کشف ۳۳ عدد گیتار و ویولن، ۱۵۰ کیلوگرم بادام و گردو، ۵۲۰ عدد قفل، ۳۰ دستگاه سنگ برش، ۴ خلقه لاستیک و ۵۲۰ عدد انواع آچار خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

پاکسازی نقاط آلوده در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در برخی از مناطق این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و کنترل زندانیان آزاد شده با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

او با بیان اینکه در این طرح تعداد ۲۳ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، بیان کرد: دستگیری ۱۳ خرده فروش و کشف ۸ کیلو و ۷۳۰ گرم تریاک، شیره، سوخته، هروئین و شیشه از دیگر نتایج این طرح بود.

رزمجویی با تاکید بر اجرای مستمر این‌گونه طرح ها، افزود: در جریان این طرح که با اقدامات گسترده پلیسی به مرحله اجرا در آمد طی چندین عملیات ضربتی، ماموران موفق به دستگیری ۱۳ سارق و کشف ۱۸ فقره انواع سرقت نیز شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار