بسته اخبار حوادث ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹؛

درگیری سنگین پلیس "ایرانشهر" با سوداگران مرگ / دستگیری عامل انتشار تصاویر کرونایی در فضای مجازی

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن و ۸۶۴ کیلو مواد افیونی در "ایرانشهر"

 فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و ۸۶۴ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان "ایرانشهر" خبر داد.

سردار "محمد قنبری گفت: با کسب خبری مبنی بر جابه جایی محموله مواد افیونی از مناطق مرزی استان به شهرستان "ایرانشهر" موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او  افزود: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر "ایرانشهر" با پشتیبانی اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پس از چند روز کار گسترده اطلاعاتی و رصد مداوم تحرکات اعضای این باند، سرانجام شب گذشته قاچاقچیان را که به وسیله یک دستگاه خودروی پژو پارس و ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر حوالی یکی از روستا‌های این شهرستان بودند، مشاهده و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در چنگال قانون می‌دیدند بدون توجه به ایست پلیس با تیر اندازی به سمت مأموران انتظامی از محل متواری که پس از طی مسافتی چند کیلومتری بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس مجبور به ترک خودرو‌ها و فرار به سمت ارتفاعات منطقه شدند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: در این عملیات با عکس العمل سریع و به موقع تکاوران پلیس ۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های به جا مانده از آن‌ها یک تن و ۸۶۴ کیلو و ۱۹ گرم مواد افیونی، شامل یک تن و ۸۱۲ کیلو و ۶۱۹ گرم تریاک، ۲۷ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین و ۲۳ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۷۵ فشنگ جنگی کشف شد.

او  با تقدیر از عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "ایرانشهر" در انهدام این باند، خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاق مواد مخدر در اولویت کار‌های پلیس است و نیروی انتظامی با تمام توان در این راه خواهد ایستاد.

مصدومیت پنج نفر بر اثر برخورد دو دستگاه پراید

رییس مرکز حوادث وفوریت های پزشکی زاهدان از مصدومیت پنج نفر بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پراید در زاهدان خبر داد.

راشدی اظهار کرد: بر اثر بروز تصادف بین دو دستگاه خودروی پراید در زاهدان بلوار پرستار امروز ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه تعداد ۵ نفر مصدوم شدند.

او گفت: بر اثر بروز این حادثه تعداد ۳ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده است.

خسرو سراوانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان نیز گفت:  عصر امروز با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی مبنی بر وقوع تصادف دو خودرو سواری و محبوس شدن سرنشینان خودرو، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی زاهدان بی درنگ تیم امداد و نجات ایستگاه ۵ را به محل حادثه واقع در تقاطع خیابان پرستار و سیاوش پرواز اعزام کرد.

آتش نشانان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و اقدام به ایمن سازی محل حادثه و انتقال مصدومین به آمبولانس های اورژانس انجام دادند.

متاسفانه در این حادثه، ۳ سرنشین خودرو پراید نقره ای و ۲ سرنشین خودرو سواری پراید سفید دچار مصدومیت شدند.

آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و جابجایی خودروها از مسیر تردد، به کار خود پایان دادند.

 دستگیری عامل انتشار تصاویر کارکنان یکی از نهاد‌های دولتی

 عامل انتشار تصاویر کارکنان یکی از نهاد‌های دولتی در حال انجام تست کرونا توسط پلیس فتا شهرستان "زابل" دستگیر شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان "زابل  گفت: در پی انتشار تصاویر کارمندان یکی از نهاد‌های دولتی در حال انجام تست کرونا؛ در یک کانال تلگرامی با هدف تشویش اذهان عمومی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی گرداننده این کانال را که بیش از ۳۰۰۰ نفر عضو دارد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به معرفی متهم ۳۱ ساله به مقام قضائی خاطر نشان کرد: برخی از افراد با عنوان مطالبه گری اقدام به ارتکاب چنین اعمال مجرمانه‌ای می‌کنند این درحالی است که اگر به عملکرد فرد یا ارگانی اعتراض دارند باید از مجرای قانونی اقدام کنند در غیر این صورت با آن‌هایی که اقدام به تهیه و بارگذاری کلیپ‌هایی با مضمون مشابه در فضای مجازی می‌کنند به عنوان ارتکاب فعل مجرمانه و تشویش اذهان عمومی با استناد به ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی فصل جرایم رایانه‌ای برخورد قانونی خواهد شد.

او  بیان داشت: پلیس فتا بر حسب مأموریت‌های ذاتی و محوله با رصد دقیق اخبار و مطالب بارگذاری شده در فضای مجازی مرتبط با ویروس کرونا در کارگروه ویژه در صورت مشاهده هر گونه مطالب و کلیپ‌های دروغین که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در هموطنان شده باشد، برابر قانون برخورد خواهد کرد. 

کشف ۳۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

 فرمانده انتظامی استان، از کشف بیش از ۳۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار"محمد قنبری  گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با قاطعیت و جدیت تمام، در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی، و دیگر رده هاتی عملیاتی، با شناسایی و تخریب ۶ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۱۵ دستگاه تریلی سوخت کش و ۶ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی در شهرستان‌های "ایرانشهر"، "سراوان" و "نیمروز" در مجموع ۳۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل، ۶۵ هزار و ۸۰۰ لیتر بنزین و ۱۱۶ هزار لیتر قیر کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۲۱ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳۷ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود. 

درگیری سنگین پلیس "ایرانشهر" با سوداگران مرگ / کشف ۴ تن و ۲۲۸ کیلو مواد افیونی

تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر "ایرانشهر" با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ضمن متلاشی کردن یک باند مسلحانه قاچاق، ۴ تن و ۲۲۸ کیلو مواد افیونی کشف کردند.

سردار "محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر، گفت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به سرنخ‌هایی مبنی بر ورود محموله سنگین مواد مخدر، از مرز‌های جنوب شرق کشور به حوزه استحفاظی شهرستان" ایرانشهر"دست یافتند.

او  افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی در مناطق صعب العبور شهرستان "ایرانشهر" سرانجام صبح امروز اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با ۲ دستگاه وانت نیسان در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر بودند را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از طی مسافتی در یکی محور‌های کوهستانی منطقه "ابتر" اعضای این باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.

سردار قنبری عنوان کرد: در این عملیات نفس گیر که ۲ ساعت ادامه داشت با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، سوداگران مرگ با تنگ شدن عرصه بر خود، ضمن به آتش کشیدن خودرو‌ها با استفاده از کوهستانی بودن منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاک سازی منطقه ۴ تن و ۲۲۸ کیلو تریاک و سوخته تریاک شامل: ۳ تن و ۷۰۰ کیلو سوخته تریاک و ۵۲۸ کیلو تریاک به همراه مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه این محموله بزرگترین محموله کشف شده در سال جاری بوده، خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور فعال دارند و در راه مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

۲۲ تن پودر پنیر قاچاق به مقصد نرسید

 با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۲۲ تن پودر پنیر قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون یخچالدار مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هدایت خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ۲۲ تن پودر پنیر قاچاق و خارج از چرخه توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه ارزش این محموله ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده راهی دادسرا گردید.

سرهنگ سعادتی با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون سوخت کش خبر داد.

سرهنگ" محمود سعادتی گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ "ایرانشهر" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: مأموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه سوخت کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانونی بود، تصریح کرد: در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سیستان و بلوچستان مظلوم .........
آخرین اخبار