سناتور مورفی: ترامپ تلاش می‌کند بیمه درمانی ۲۰ میلیون آمریکایی را لغو کند

سناتور کریس مورفی در پیامی توئیتری از سیاست دولت آمریکا برای لغو بیمه درمانی بسیاری از مردم همزمان با شیوع ویروس مرگبار کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی، در پیامی توئیتری از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بخش بیمه درمانی همزمان با شیوع ویروس کرونا، انتقاد کرد.

سناتور مورفی در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: در بحبوحه همه‌گیری که نزدیک به ۸۰ هزار آمریکایی را به کشتن داده است، یک رئیس‌جمهور نرمال سعی در گسترش بیمه درمانی خواهد کرد. اما دونالد ترامپ در حال حاضر در تلاش برای لغو بیمه درمانی ۲۰ میلیون نفر از ماست. در بحبوحه همه‌گیری (کرونا).

خبرگزاری فرانسه پیش‌تر گرازش داد در هنگامه شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم آمریکا نگرانی دیگری نیز دارند و آن هم پرداخت هزینه‌های درمان این بیماری در صورت ابتلا است.

در سال ۲۰۱۰ و در دوره دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قانون خدمات بهداشتی برای همگان تصویب شد که باعث شد ۴۶.۷ میلیون نفر از جمعیت بدون بیمه این کشور کاهش یابد، اما با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در دو سال اخیر بار دیگر بر تعداد شهروندان آمریکا که هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند افزوده شد و اکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از شهروندان این کشور هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند.

آمریکا در حال حاضر با بیش از یک میلیون و ۳۵۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. کرونا تا به امروز ۸۰ هزار و ۱۴۶ آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار