ادیانی در صحن علنی مطرح کرد؛

۲۱ طرح اقتصادی در اولویت بود یا انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مشکل امروز مردم تعداد حقوقدانان شورای نگهبان است یا مشکلات اقتصادی؟

۲۱ طرح اقتصادی در اولویت بود یا انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت) در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی در مورد طرح اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان اظهار کرد: این طرح با اصل ۹۱ و ۹۸ قانون اساسی مغایرت دارد، بنده اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس را درباره انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان فاقد منطق قانونی می‌دانم، بنابراین این طرح منفعلانه و احساسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: این همه سر و صدا و بیا و برو راه انداخته‌ایم و دیروز هم الحمدالله مانور کلماتی زیادی صورت گرفت، اما می‌بینیم که هیچ مابه‌ازای قانونی در مورد آن وجود ندارد، در بخشی از این طرح آمده «در اجرای اصل ۹۱ قانون اساسی»، در حالی که این اشتباه است و این به بند دو اصل ۹۱ قانون برمی‌گردد نه کل اصل ۹۱.

ادیانی تصریح کرد: در سطح چهارم نوشته شده «به تعدادی که مجلس از بین آنها انتخاب داشته باشد»، در حالی که این متن دارای ابهام است و عددی در آن ذکر نشده و این‌گونه متن نوشتن از سیاق حقوقی و تقنینی به دور است.

او تأکید کرد: طرح اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان با امضای ۵ نماینده به قید اولویت در دستور کار قرار گرفت، در حالی که ۲۱ طرح با مضامین اقتصادی در اولویت بود، مشکل امروز مردم تعداد حقوقدانان شورای نگهبان است یا مشکلات اقتصادی؟ شما صدای شکستن استخوان‌های مردم زیر بار گرانی را نمی‌شنوید؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون قیمت پراید ۴ میلیونی به ۹۰ میلیون تومان رسیده و مردم در این ‌باره از ما سؤال می‌کنند، بنابراین این طرح فاقد منطق حقوقی  است و  برای ملت و مجلس هزینه‌بر خواهد بود و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار