در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه از حوادث ناشی از کار در کارگاه ها جلوگیری کنیم؟

یک کارشناس حوزه کار و کارگر درباره لزوم نظارت ها و بررسی های لازم از کارگاه هایی که دچار حوادث ناشی از کار می شوند، توضیحاتی داد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حوادث ناشی از کار در برخی از کارگاه‌ها مثل معادن و کارگاه‌های ساختمانی بسیار بالاست.

او با بیان اینکه این حوادث ناشی از آن است که استاندارد‌های کار رعایت نمی‌شود، گفت: باید تلاش کنیم که هیچ کاری بدون تمهید و فراهم نشدن امکانات و لوازم‌های استاندارد اجازه فعالیت پیدا نکند.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه باید به صورت اولیه و پایه‌های استاندارد‌های لازم در کشور صورت گیرد، ادامه داد: مجوز و اجازه فعالیت کارگاه‌ها در این شرایط باید زمانی صادر شود که کارگاه کاملا متناسب با شرایط ایمنی و استاندارد‌های لازم شکل گرفته باشد.

این کارشناس حوزه کار و کارگر تصریح کرد: متاسفانه بخشی از خسارت‌های ناشی از آن است که در بدو فعالیت کارگاه‌ها و استاندارد‌ها الزام نمی‌شود.


بیشتربخوانید: حق اولاد به زن و شوهر شاغل تعلق می‌گیرد؟


این کارشناس حوزه کار و کارگری با بیان اینکه برخی از حوادث ناشی از کار به دلیل فراهم نشدن لوازم و امکانات لازم در محیط کار توسط کارفرما صورت می‌گیرد، ادامه داد: برخی از کارفرمایان برای سودجویی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در محیط کار نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و از نیروی کار خود صیانت نمی‌کند.

او با بیان اینکه البته نظارت‌ها و بازرسی‌های ضعیفی نیز  از سوی بخش های سازمان تامین اجتماعی و مصوب شده قانون کار صورت می‌گیرد، گفت: اگر نظارت‌ها به طور درست انجام شود هیچ کارفرمایی اجازه پیدا نمی‌کند که تخلف کند و در محیط کار استاندارد‌ها را رعایت نکند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: البته کارگران باید آگاهی‌های لازم و آموزش‌های لازم را داشته باشند که چطور از خود صیانت کنند و چگونه از ابزار‌های ایمنی و بهداشت استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار