۵۲ هکتار از مراتع دشتی در آتش سوخت

آتش ۵۲ هکتار از مراتع تیزنو در روستای سهو شهرستان دشتی را بلعید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: آتش ساعت ۱۲:۳۰ دیروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت) دامنگیر مراتع تیزنو در روستای سهو شهرستان دشتی شد و ساعت ۲۳ دیشب به طور کامل مهار شد.

غلامرضا منتظری افزود: منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شد منطقه‌ای کوهستانی است که در آن درختان بَنِه، کُلخُنگ، بادام کوهی، کُنار و گَوَن، می‌روید.

آتش سوزی

او ادامه داد: نیرو‌های منابع طبیعی با آتش کوب و دمنده آتش را خاموش کردند و نیرو‌های آتش‌نشانی شهرداری خورموج، مردم و عشایر ساکن در منطقه هم به کمکشان آمدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه علت حادثه هنوز مشخص نشده است، بیان کرد: به طور کلی آتش‌سوزی‌ها یا طبیعی هستند و در استان ما به علت وقوع صاعقه یا وزش باد گرم رخ می‌دهند یا به علت بی احتیاطی انسان‌ها اتفاق می‌افتند.

آتش سوزی در مراتع

منتظری، آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم، رها کردن آتشی که برای پخت و پز در طبیعت برپا می‌شود و انداختن فیلتر سیگار در کنار جاده را از عوامل آتش‌سوزی‌هایی عنوان کرد که عوامل انسانی باعث ایجاد و سرایتشان به مراتع و منابع طبیعی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.