پرداخت حدود ۷ میلیارد تومان زکات توسط خیران مهابادی

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد گفت: شهرستان مهاباد هر ساله با پرداخت بیشترین زکات در آذربایجان غربی پیشرو بوده است.

خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: مردم خیر و نیکوکار شهرستان مهاباد در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

او با تاکید بر افزایش میزان مشارکت مردم در پرداخت زکات، بیان کرد: این میزان زکات پرداختی در سال ۹۸ نسبت به سال پیشین ۳۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد تاکید کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر روستای این شهرستان برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی نیز صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله احداث پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

خضری اظهار کرد: این مقدار زکات از ۱۹۰ روستای توابع این شهرستان جمع‌آوری و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مسکن‌های روستایی و سایر نیازمندی‌های فقرا هزینه شد.

اوبا اشاره به برنامه‌های امسال، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای تبلیغ و فرهنگ سازی زکات مال‌التجاره، گسترش تعاملات میان دبیرخانه زکات و صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی فریضه زکات، انعقاد قرارداد با جشنواره‌های ورزشی، علمی و هنری، تبلیغ و فرهنگ سازی زکات، افزایش تعاملات با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شهرستان‌ها و اجرای طرح ویژه تبلیغی در روستا‌های مشمول زکات از اهم برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.