برس رژگونه را چطور تمیز کنیم؟

برس‌های آرایشی مانند برس سایه و رژگونه یکی از وسایلی هستند که اگر به موقع تمیز نشوند می‌توانند باعث ایجاد آکنه و جوش در صورت شما شوند. با ما همراه شوید تا بدانید برس‌های آرایشی را چگونه باید تمیز کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شما از حوله خود هفته‌ها استفاده نمی‌کنید بدون اینکه آن را بشویید، بنابراین نباید از برس آرایشی خود استفاده کنید، مگر اینکه آن را بشویید. بیشتر ما، تنها این کار را می‌کنیم، از یک برس آرایشی کثیف برای هفته‌ها (گاهی ماه ها!) استفاده می‌کنیم و این خیلی فاجعه آور است. به علاوه، اگر برس آرایشی خود را به طور منظم نشویید، احتمال جوش زدن، پوست کدر و حتی بیشتر، چین و چروک را افزایش می‌دهید! در هر صورت، شستن برس آرایشی خیلی کار طاقت فرسایی نیست. اینجا چند نکته برای تمیز کردن برس آرایشی برایتان آورده‌ایم که توصیه می‌کنیم یک بار در هفته انجام دهید.

چطور برس آرایشی را تمیز کنیم؟

۱ - یک لیوان، شامپو بچه (ممکن است فکر کنید شامپوی سر بچه ملایم باشد، هرچند که در واقع بسیار قوی است!) یک دستمال آشپزخانه یا حوله و برس آرایشی خود را بردارید و در سینک ظرفشویی کار را شروع کنید.

۲ - به اندازه پاک کن انتهای مداد، شامپو بچه در لیوان بریزید و ۲/۵ سانت آب گرم اضافه کنید.

۳ - یک تا سه برس (بسته به اندازه آنها) را داخل مخلوط تان که احتمالا تا الان شبیه به گل (کدر رنگ) شده است، فرو برید.

۴ - آب گل شده را در سینک بریزید و سپس ۰/۰۱ لیتر آب گرم اضافه کرده و مرحله ۳ را تکرار کنید.

۵ - با افزودن شامپو بچه اضافه در صورت نیاز، این کار را تکرار کنید تا وقتی که آب نسبتا تمیز شود. (هرچه بیشتر از زمان شستشوی قبلی گذشته باشد، این مراحل بیشتر تکرار خواهند شد.)

۶ - در این حین، دستمال آشپزخانه را لوله کنید، به طوری که یک طرف آن از طرف دیگرش حجیم‌تر باشد.

۷ - در کف دست خود به اندازه پاک کن، شامپو بچه بریزید و هر برس را به تنهایی با آب گرم تمیز کنید تا جایی که آب شستشو تمیز شود.

۸ - آب اضافی را با دست بگیرید (در جهت مو‌های برس آرایشی، به طوری که به خوبی فرم بگیرند) و برس را روی دستمال لوله شده بگذارید، به گونه‌ای که دسته آن ایستاده باشد و برس‌ها به سمت پایین باشند و اجازه دهید نیروی جاذبه به گرفتن آب اضافه کمک کند.

۹ - با استفاده از دستمال اضافی در صورت نیاز، مراحل ۷ و ۸ را برای هر برس تکرار کنید. این بستگی به تعداد برس‌ها دارد. (اگر می‌خواهید برس هایتان در حین خشک شدن به هم نخورند.)

۱۰ - بگذارید برس ها، در طول شب در هوای آزاد خشک شوند.

۱۱ - صبح، اگر برس‌ها کاملا خشک نشده‌اند (این بستگی به اندازه برس‌ها و نوع مو‌ها دارد)، از سشوار برای خشک کردن کامل استفاده کنید.


منبع: بیتوته

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار