در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معتادان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

معاون توسعه پيشگيری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره ابتلای معتادان به ویروس کرونا توضیحاتی داد.

مجید رضا زاده معاون توسعه پيشگيری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال ابتلای معتادان به ویروس کرونا، اظهار کرد: هنوز در خصوص اینکه چرا معتادان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، تحقیقات علمی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که معتادان ساکن در مراکز کاهش آسیب بهزیستی کمتر به ویروس کرونا مبتلا شدند آن است که از همان ابتدا پروتکل‌های پیشگیری از ویروس کرونا به تمامی مراکز سرپایی، شبانه روزی و ... کاهش آسیب ابلاغ شده و آموزش‌های فوری به تمام پرسنلی که در این مراکز مشغول به کار هستند داده شده است.

رضا زاده گفت: به منظور کاهش ابتلای معتادان به ویروس کرونا در مراکز کاهش آسیب اتاق‌های ایزوله‌ تعبیه شده است، به همین دلیل ما در بین معتادانی که در مراکز کاهش آسیب ما حضور دارند و در آنجا نگهداری می‌شوند حتی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا نداشتیم، چرا که به صورت دقیق تمام اصول بهداشتی را رعایت کردیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از علت‌های عدم ابتلای معتادان متجاهر به ویروس کرونا آن است که با شیوع این ویروس ما اقلام بهداشتی را در بین معتادان خیابانی توزیع کردیم و آن‌ها به طور دائم تحت معاینه بودند و اگر فردی مشکوک به کرونا بود با اورژانس تماس گرفته شده و تا زمانی که افراد مشکوک به ویروس کرونا به عوامل اورژانس تحویل داده نمی‌شدند، رهایشان نمی‌کردیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی در این مدت توانسته اقدامات خوبی را برای حمایت از معتادان متجاهر و یا معتادانی که در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ نگهداری می‌شوند، انجام دهد، به طوری که اقدامات این سازمان از طرف سازمان ملل متحد تأیید و مورد تشویق قرار گرفته است.

رضا زاده تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان به عنوان یک حدس در نظر گرفت که معتادان متجاهر کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند آن است که این افراد در پاتوق‌ها به صورتی ایزوله هستند و تعاملات کمتری با یکدیگر دارند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: افرادی که در تعامل با یکدیگر هستند به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما معتادان متجاهر با یکدیگر تعاملی ندارند، به همین دلیل می‌توان این موضوع را از دیگر علت‌های عدم ابتلای معتادان به کرونا دانست.

وی گفت: از دیگر دلایل عدم ابتلای معتادان به ویروس کرونا می‌توان به علائم خماری و عدم مصرف مواد مخدر در آن‌ها اشاره کرد که تقریباً شبیه علائم کروناست، به همین دلیل معتادان فکر می‌کنند که به دلیل عدم مصرف موادمخدر بدن درد و یا سایر علائم را دارند و  به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و تا زمانی که افراد به مراکز درمانی مراجعه نکنند و تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام نشود، جزء آمار قرار نمی‌گیرند.

رضا زاده خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی هیچ یک از اطلاعات مربوط به ابتلای معتادان متجاهر و یا سایر معتادان به ویروس کرونا را مخفی نکرده است و نخواهد کرد و آماری که اعلام می‌کنیم بدون هیچ گونه پنهان کاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۸:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
اطلاعات از شما پردازش از ما آقای رضازاده فرموده حتی یک مورد مبتلا بین معتادان نداشتیم،علت:هزار دلیل که ما خوبیم معتادان بزرگوار همه چیز رو رعایت میکنن و .... استاد محترم پردازش با ما ..
آخرین اخبار