گیاهان دارویی، ارمغانی از دل طبیعت خوزستان که ارزآوری می‌کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از ۵۰ نوع گیاه دارویی با قابلیت ارزآوری به میزان ۲۰ میلیون دلار در استان کشت و تولید می‌شود.

محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در تشریح اهمیت گیاهان دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای خلقت بشر تاکنون، گیاهان دارویی در تامین بهداشت و سلامت جوامع و پیشگیری از بیماری‌ها نقش مهمی ایفا کرده اند، ضمن اینکه منبع مشترک غذایی و دارویی محسوب می‌شوند.

او به سایر موارد مصرف گیاهان دارویی اشاره کرد و بیان داشت: از این گیاهان به عنوان طعم دهنده، نوشیدنی، شیرین کننده، رنگ طبیعی، حشره کش و ماده اولیه آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و جهش تولید گیاهان دارویی در استان به منظور تامین بهداشت و سلامت جامعه در دستورکار قرار دارد.

گیاهان دارویی، ارمغانی از دل طبیعت خوزستان که ارزآوری می کنند

قاسمی نژاد گونه‌های دارویی مورد کشت در استان خوزستان را بیش از ۵۰ نوع با ارزش تجاری و صادراتی عنوان و اظهار کرد: این گونه‌های گیاهی نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال، بهره گیری از منابع، توسعه اقتصادی، تامین نیاز داخلی ارزآوری دارند، بطوریکهارزش گیاهان دارویی تولید شده در استان ۹۷۰ میلیارد تومان با قابلیت ارز آوری گونه‌های صادراتی به میزان ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

تولید ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گیاهان دارویی در خوزستان

این مقام مسئول سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۸ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان کشت در مقایسه با سال قبل از آن، ۹۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین میزان تولید این گیا‌هان در سال ۱۳۹۸، ۳۰ هزار ۵۰۰ تن انواع محصولات با ۱۷۵ درصد رشد به ثبت رسید.

گیاهان دارویی، ارمغانی از دل طبیعت خوزستان که ارزآوری می کنند

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، آلوئه ورا، گل گاوزبان، رزماری، به لیمو، رازیانه، اسطوخدوس، بادرنجبویه، و انواع سبزیجات معطر از مهم‌ترین گیاهان دارویی کشت شده در استان محسوب می‌شوند.

گیاهان دارویی، ارمغانی از دل طبیعت خوزستان که ارزآوری می کنند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.