استاندار دیاله عراق خواستار بازگشایی گذرگاه مندلی با ایران شد

استاندار دیاله عراق با بیان اینکه اختیار تصمیم‌گیری درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی به دست حکومت مرکزی است گفت به دولت عراق پیشنهاد داده است که گذرگاه‌های مرزی این استان با ایران را باز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، مثنی التمیمی، استاندار استان دیاله عراق اعلام کرد که به دولت مرکزی پیشنهاد داده است که گذرگاه‌های مرزی این استان با ایران را باز کند.

التمیمی تاکید کرد: بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با ایران موضوعی است که به دولت فدرال مربوط می‌شود و منحصرا مقامات دولت مرکزی درباره آن اختیار تصمیم‌گیری دارند.

وی افزود: نقش ما در جایگاه مقامات ملی در دیاله تقویت تدابیر پیشگیرانه در شرایط شیوع ویروس کرونا است و ترس از انتقال ویروس کرونا از طریق کالا‌ها را می‌توان با ضدعفونی و اتخاذ بالاترین سطوح تدابیر پیشگیرانه بهداشتی از بین برد.


بیشتر بخوانید: بازگشایی سومین گذرگاه مرزی کردستان عراق با ایران


التمیمی گفت: ترکیه کشور همجوار عراق است و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر مبتلا دارد که بالاترین آمار مبتلایان در میان کشور‌های همسایه عراق است از همین رو گذرگاه‌های مرزی آن با عراق باز نشده است.

استاندار دیاله تاکید کرد: گذرگاه‌های ایرانی با منطقه کردستان عراق باز است و کالا‌ها به مقادیر بسیار زیاد در آنجا رد و بدل می‌شوند. استان دیاله در حال حاضر با کمبود برخی مواد اساسی روبه روست. از همین رو به دولت پیشنهاد دادیم که گذرگاه‌های مرزی با ایران را باز کند تا اجناس مورد نیاز بازار‌ها تامین شده و فرصت‌های شغلی برای بسیاری از افراد بیکار در شرایط کنونی فراهم شود علاوه بر اینکه منبع درآمدی برای استان محسوب می‌شود.

عمر الوائلی، رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی دولت عراق چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که به زودی گذرگاه مرزی مندلی (سومار) در استان دیاله و گذرگاه زرباطیه (مهران) در استان واسط بازگشایی می‌شود.

او تاکید کرد که بازگشایی این گذرگاه‌ها صرفا برای مبادلات تجاری و نه سیاحتی زیارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار