تکمیل طرح «نسخه نویسی الکترونیک» تا آذرماه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تکمیل طرح «نسخه نویسی الکترونیک» در استان تا آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمه سلامت بیشترین تعداد بیمه شدگان را تحت پوشش دارد، گفت : این بیمه در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه همگانی، بیمه سایر اقشار و بیمه ایرانیان خدمات خود را به بیمه شدگان ارائه می‌کند.

او گفت : با توجه به اجباری شدن بیمه همگانی برای تمامی افراد فاقد پوشش بیمه از آبان ماه سال گذشته، هم اکنون از این افراد نیز ثبت نام به عمل آمده و با توجه به وضعیت اقتصادی حق بیمه آن‌ها مشخص می‌شود.

مظفری افزود: این افراد چنانچه جزو دهک‌های یک تا سه باشند حق بیمه آن‌ها رایگان است و در صورت قرارگیری در دهک‌های چهار و پنج ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کرده و اگر جزو دهک‌های بالاتر باشند باید حق بیمه را بصورت کامل پرداخت کنند.

هزینه ۴۴۴ میلیاردی بیمه شدگان "سلامت" در سال گذشته

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از ۴.۵ میلیون مراجعه بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار نشان می‌دهد سال گذشته روزانه ۱۶ هزار نفر از بیمه شدگان سلامت به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.

او از صرف هزینه ۴۴۴ میلیارد تومانی برای بیمه شدگان سلامت در سال گذشته خبر داد وافزود: ارائه شش هزار خدمت از جمله خدمات سرپایی، بستری، آزمایشگاهی، پاراکلینیکی و دارویی در تعهد بیمه سلامت است و در حال حاضر روزانه برای ارائه این خدمات به بیمه شدگان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم.

مظفری با اشاره به روند مطلوب پرداخت بدهی مراکز درمانی استان، گفت: خوشبختانه اواخر سال گذشته و اوایل امسال اعتبارات خوبی در این زمینه تخصیص شد و توانستیم مطالبات مراکز درمانی سرپایی اعم از مطب پزشکان، داروخانه و... را تا دی ماه سال گذشته تسویه کنیم.

او افزود: همچنین بدهی بیمارستان‌های استان نیز تا آذرماه پرداخت شده است، البته این پرداخت مطالبات آذر برای بیمارستان‌های دانشگاهی تا حدود ۷۰ درصد انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۱۲۴ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان، گفت: بیماران خاص بخشی از جامعه بیمه شدگان سلامت هستند که شامل مبتلایان تالاسمی، هموفیلی، ام. اس و بیماران کلیوی می‌باشند.

او افزود: دفترچه این بیماران کاملا رایگان بوده و حدود ۹۵ درصد هزینه‌های درمان آن‌ها در تعهد بیمه سلامت است.

مظفری تعداد مراجعات این بیماران به مراکز درمانی استان در سال گذشته را بیش از ۶۸ هزار بار اعلام و ادامه داد: سال گذشته ماهانه ۲.۵ میلیارد تومان صرف هزینه درمانی بیماران خاص استان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گریزی هم به طرح‌های الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت داشت و افزود: از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها بحث "نسخه نویسی الکترونیک" است که هم اکنون در هفت شهرستان استان راه اندازی شده و راه اندازی آن در چهار شهرستان دیگر استان از هفته پیش آغاز شده است.

او افزود: این طرح با هدف حذف کاغذ، کاهش هزینه‌ها و تسهیل در خدمات رسانی به بیمه شدگان به اجرا درآمده و تاکنون ۶۲ هزار نسخه الکترونیک در استان صادر شده است.

مظفری ادامه داد: برنامه داریم تا آذرماه امسال این طرح را به طور کامل در سراسر استان اجرا کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از طرح الکترونیکی کردن "اسناد بستری بیمارستان‌ها" به عنوان طرح مهم دیگر بیمه سلامت در حوزه الکترونیکی شدن خدمات آن یاد کرد وافزود: این طرح هم اکنون در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی استان اجرا شده است.

او افزود: پرونده‌های بستری، پرونده‌های سنگینی است و مصرف کاغذ آن بالاست و قطعا اجرای این طرح تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌ها و از طرفی تسهیل خدمات بستری دارد.

مظفری افزود: برنامه داریم این طرح را نیز تا آذرماه در سایر بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان اجرایی کنیم.

او گفت: در مجموع در راستای کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی درمانی، از ابتدای تیرماه امسال به تدریج کار حذف این دفترچه‌ها آغاز می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.