بومی سازی دستگاه وکیوم تراپی با تکنولوژی ایرانی در نصف جهان

عضو هیئت مدیره شرکت فنی مهندسی طب تجهیز پایا گفت:با بومی سازی دستگاه‌های وکیوم تراپی و پکیج پانسمانی برای درمان زخم هایی که بطور طبیعی غیر قابل درمان است به مرز خودکفایی در این حوزه رسیدیم.

بهمن شفیعی عضو هیئت مدیر شرکت فنی مهندسی طب تجهیز پایا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان پیرامون فعالیت‌ها و مشکلات موجود اظهار داشت:شرکت ما حدود ۱۲ سال است در درمان زمینه زخم‌هایی که بطور طبیعی غیر قابل درمان است شروع بکار کرده و بصورت تخصصی دستگاه‌های وکیوم تراپی، پکیج پانسمان مرتبط، محلول ضد باکتری و ضد ویروس را تولید میکند.


او ادامه داد: درگذشته سازنده این سیستم کشور آمریکا بود که این دستگاه‌ها را به ایران نمیدادند و ما براثر نیازی که در بیمارستان‌ها بود با کمک تعدادی از مهندسان جوان شروع به ساخت این سیستم کردیم و سال ۹۰ اولین دستگاه را به بیمارستان الزهرا دادیم.


عضو هیئت مدیره شرکت طب تجهیز پایا بیان کرد: تا این لحظه ۶۰۰ دستگاه وکیوم تراپی و پانسمانی سرتاسر ایران بصورت دمو و رایگان در اختیار بیمارستان‌های دولتی قرار گرفته که ما فروش لوازم آن‌ها را برعهده داریم.


بهمن شفیعی با اشاره به اینکه صفر تاصد این دستگاه‌ها تولید داخل میباشد گفت:واردات هرکدام از این دستگاه‌ها حدود ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد که ما آن را بصورت رایگان در اختیار دولت میگذاریم؛ و در تولید این دستگاه‌ها کاملا خودکفا هستیم که از نظر کیفیت و تنوع با سازنده امریکایی رقابت میکنیم

او در رابطه با صادرات این سیستم به سایر کشور‌ها افزود:با وجود کمک‌های دولت بخاطر وجود تحریم ها، شرکت‌های صادر کننده گواهینامه CE با ما قرار داد نمیبندند و ما در حال حاضر نمیتوانیم صادرات داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره شرکت طب تجهیز پایا در پایان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان میتوانند در بحران‌ها کمک کننده باشند گفت: در گرفتن ارز دولتی و مجوزات مشکلاتی را داریم که خواستار تسهیل روال اداری و حمایت‌های لازم از جانب دولت هستیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.