رئیس مرکز مدیریت درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اعلام کرد:

تامین و توزیع پانسمان بیماران‌ ای‌بی در ماه‌های آینده

شادنوش درخصوص تامین پانسمان بیماران‌ ای‌بی در ماه‌های آینده و رفع نگرانی بیماران‌ ای‌بی از این بابت، اظهار امیدواری کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در بازدید از خانه‌ ای‌بی از تامین پانسمان بیماران‌ ای‌بی خبر داد.

شادنوش با اعلام این خبر، افزود: در پی اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا که عمدتا سلامت بیماران خاص ما را هدف قرار داده و با استفاده از این ابزار، به دنبال پیشبرد اهداف سیاسی خودش بود، مشکلاتی در تامین انواع تجهیزات پزشکی و دارو‌های بیماران خاص از جمله بیماران‌ ای‌بی، ایجاد شد، که با همکاری سازمان جهانی یونیسف و تلاشی که نمایندگی این سازمان در ایران انجام دادند و البته با تاثیر خوبی که ملت آلمان در این پروژه داشت، پانسمان بیماران‌ ای‌بی از مبدایی که تولید کننده آن بود، تهیه و در اختیار ما قرار گرفت که به مرور و طی ماه‌های آینده به میزان مورد نیاز بیماران توزیع می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درخصوص تامین پانسمان بیماران‌ ای‌بی در ماه‌های آینده و رفع نگرانی بیماران‌ ای‌بی از این بابت، اظهار امیدواری کرد و گفت: ما در حال ثبت اطلاعات به روز بیماران خاص در سراسر کشور هستیم، این کار از ماه‌های گذشته آغاز شده است و بر این اساس سامانه‌ای طراحی شده و دارو و امکانات مورد حمایت وزارت بهداشت برای این بیماران در این سامانه ساماندهی می‌شود.

او افزود: برای دو گروه بیماران ام‌اس و پیوندی این کار در حال نهایی شدن است. امیدوارم هیچ بیماری بدون ثبت اطلاعات در این سامانه باقی نمانده باشد، اما چنانچه بیماری از گروه بیماران ام‌اس و پیوندی تاکنون ثبت نام نکرده اند، طی روز‌های آینده به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه و حتماً اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند، تا طی ماه‌های آینده بتوانند به راحتی امکانات مورد نیازشان را دریافت و دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار