از سوی وزارت آموزش‌وپرورش؛

دستورالعمل بازگشایی مدارس به استان‌ها ابلاغ شد

وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس را جهت اجرا به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دستورالعمل بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال از سوی وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات کل آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.

بر این اساس؛ با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت و کنترل بیماری کرونا، تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به‌جز مدارس استثنایی باهدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزش‌های درسی غیرحضوری نشده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه دایر می‌شوند.

بر اساس این گزارش؛ تمهیدات لازم برای ضدعفونی، آماده‌سازی مدارس قبل از بازگشایی، رعایت فاصله اجتماعی، حضور مدیران، عوامل اجرایی و آموزشی براساس برنامه هفتگی در هفته اول بازگشایی، استمرار آموزش‌های غیر حضوری، بررسی وضعیت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان توسط معلمان، ارزشیابی غیرحضوری از درس تربیت‌بدنی، تشکیل شورای مدرسه باهدف بررسی وضعیت موجود دانش آموزان و تعیین نحوه ارائه آموزش‌ها در موارد لازمه و تصمیم‌گیری در خصوص ارزشیابی پایانی، و بررسی اعتراضات دانش آموزان به ارزشیابی پایانی و تصمیم‌گیری در خصوص سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، از موارد مشترک دوره‌های تحصیلی مندرج در این دستورالعمل است که باید در مدارس اجرایی شود. شرایط اختصاصی هر دوره تحصیلی به شرح ذیل است:

دستورالعمل بازگشایی مدارس در دوره ابتدایی

الف -در خصوص دانش آموزان کلاس اول باید با ارزیابی دقیق اطمینان حاصل شود دانش‌آموز کلیه حروف الفبا را به‌خوبی فراگرفته است و مهارت‌های خواندن و نوشتن در سطح پایه اول را به‌خوبی کسب کرده است، ارزشیابی شفاهی و کتبی این موضوع توسط معلم مربوط انجام می‌شود و نظارت و تأیید آن با مدیر مدرسه خواهد بود.

ب-چنانچه به هر دلیل دانش‌آموز پایه اول در یادگیری حروف و مهارت‌های مورد نظر خواندن و نوشتن شایستگی لازم را کسب نکرده باشد، باید برنامه مشخصی برای تحقق این امر توسط معلم ارائه شود.

ج-مدیر مدرسه موظف است برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری و یا برنامه‌های تلویزیونی و یا به هر دلیل دیگر در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس تعیین نماید.

د-درخصوص نحوه ارزشیابی پایانی و یادگیری دانش آموزان به صورت حضوری با غیرحضوری (به‌جز پایه اول) شورای مدرسه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

چ- به پیوست جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی ارسال می‌گردد. لازم است هر معلم مطابق فرمت ارسالی اطلاعات لازم را در خصوص هر دانش‌آموز وارد نماید و به مدیر مدرسه تحویل دهد.

ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خردادماه

الف - ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایه‌های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود و مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود.

معلمان می‌توانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمع‌آوری‌شده از مشارکت دانش‌آموز در فعالیت‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزش‌های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیرحضوری و برون خط (آفلاین) و برخط (آنلاین)»، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقت‌های یادگیری، پژوهش‌های دانش‌آموزی مرتبط با دروس، خلاصه‌نویسی، نتایج ارزشیابی‌های تکوینی (مستمر) نوبت اول و دوم و پایانی (تراکمی) نوبت اول و سایر شیو‌های ارزشیابی، نمره دانش‌آموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نماید. این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی مستمر و پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) ثبت و با رعایت مقررات، اعلام نتیجه خواهد شد.

ب -سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی داوطلبان آزاد و دانش آموزان مدارس بزرگ‌سالان، ایثارگران و آموزش از راه دور برابر ضوابط مندرج در این نامه‌های مربوط به شیوه حضوری انجام می‌شود.

ج - با توجه به بخشنامه شماره ۴۶۰/۱۲۰ مورخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، امتحانات نهایی پایه دوازدهم از تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ آغاز می‌گردد. بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خردادماه ارائه خواهد شد.

امتحانات خردادماه ۱۳۹۹ پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار نمی شود

د - ارزشیابی از دانش آموزان متقاضی تغییر رشته در پایه دهم و یازدهم، مطابق بخشنامه‌های ارسال‌شده به شیوه حضوری انجام خواهد شد.

ح - دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی، تهیه و متعاقبا ابلاغ می‌شود.

با توجه به تأثیر نمرات دروس پایه نهم در فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان، ارزشیابی پایانی نوبت دوم (خردادماه) به شیوه حضوری در سطح مدرسه برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است امتحانات پایه نهم در خردادماه ۱۳۹۹ به صورت هماهنگ استانی برگزار نخواهد شد.

برگزاری آزمون استاندارد‌های مهارت شاخه کاردانش با اولویت دروس پایه دوازدهم

ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی، مطابق بند ۱۶ به عهده معلمان و مدیران می‌باشد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیرفنی حصول اطمینان از آموزش حضوری، غیر حضوری (مجازی) از پودمان‌های باقی‌مانده با معلمان مربوط خواهد بود. تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی شاخه فنی و حرفه‌ای و آموزش و آزمون استاندارد‌های مهارت شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان)، از تاریخ ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ مردادماه با اولویت دروس پایه دوازدهم به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازماندهی هنرآموزان و شرایط حضور آن‌ها، پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش منطقه انجام می‌شود.

نمرات دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد‌های آموزش مهارت به صورت «جاری»، در خردادماه لحاظ و پس از اتمام ارزشیابی در کارنامه خردادماه هنرجویان ثبت می‌شود.

در صورت عدم امکان ارائه دروس کارآموزی / کارورزی هنرجویان پایه یازدهم در تابستان سال جاری، این دروس در تابستان سال آینده (۱۴۰۰) ارائه خواهد شد.

در خصوص آن دسته از هنرجویان پایه دوازدهم که درس کارآموزی / کارورزی خود را باید در تابستان ۱۳۹۹ بگذرانند با برنامه‌ریزی و تصویب شورای کارآموزی یا کارورزی هنرستان‌ها و تأیید کمیته کارآموزی یا کارورزی اداره منطقه، اقدام مقتضی به عمل آید.

شایان ذکراست؛ نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و فرایند‌های آموزشی تربیتی مدارس و معلمان، بر عهده ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها، مناطق و نواحی است.

در ادامه متن کامل دستورالعمل بازگشایی مدارس آورده شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشون.هم می دانند جو روانی جامعه اجازه بازگشایی مدارس را نمی دهند این کار را می کنند بگن مدرسه ها را باز کردیم
Iran (Islamic Republic of)
-_-
۱۸:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
علی برکت الله.....
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای وزیربهداشت مابه حرف شماارزش گذاشتیم وسه ماه بیرون نرفتیم،لطفاشماهم به ماارزش بزاریدوماروبه مرگ ازاینم که هست نزدیکترنکنید.......!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ز.ل
۱۴:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ازینور گفتن اگر دانش آموزان کرونا بگیرن گردن خودشونه از اونورم گفتن اگر یاد نگیرن گردن خودشونه ما مدارس رو باز کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان یعنی هفتم تا دهم غیر حضوری و به صورت ارزشیابی هست ؟ یعنی امتحان نیست؟
Germany
مادر کلاس دوازدهمی
۰۹:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنوز شنبه نشده شش تا دانش آموز مبتلا به کرونا شدن اگر باز بشه خدایا خودت رحم کن من که فرزندم را نمیفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
احتمالا ترس از ورشکستگی مدارس غیردولتی که آقازاده های عزیز اداره میکنن باعث شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام در مورد امتحانات پایه نهم تجدید نظر کنید امتحانات غیر ضروری در پایه نهم مثل دفاعی و.‌...دیگر درسهای مشابه که در هدایت تحصیلی نهم نقشی ندارن رو غیر حضوری برگزار کنید اینجوری مراجعات دانش آموزان به مدرسه رو در شرایط کنونی محدود میشه
Netherlands
ساناز
۰۱:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر لطفا در مورد آزمون جامع دکترا دانشگاه آزاد هم بفرمایید
چون اکثر کسانی که قراره آزمون جامع بدهن همه در دانشگاه یا مدارس تدریس میکنن و چون اکثرا همه درگیر اموزش مجازی و اینکه درگیر امتحانات دانشجوها هستن امکان داشته باشه آزمون جامع دکترا دانشگاه آزاد در شهریور ماه برگزار شود والله دانشگاه آزاد برای هر ترم دکترا ۸ میلیون پول میگیره الان برای این ترم یعنی ازمون جامع ۸ میلیون گرفته نه درسی بهمدن میدن نه مطلبی در لین ترم بهمون نیدن و نه راهنمایی فقط ۸ میلیون گرفتن به خدا خسته شدیم از امتحان و کنکور ما یه دفعه هنگام ورود به دکترا کنکور دادیم مصاحبه دادیم بعد در طول ترم دزس خوندیم سمینار و کارهای پژوهشی هم انجام دارین بازم چرا باید آزمون بدیم و دوباره نصاحبه بشیم والله ما دانشجوهای دکارا که خسابی کلافه شدیم کسی هم به حرفمون گوش نمیده
ممنون میشم شما به این مورد رسیدگی کنید سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی امتحانت هفتم وهشتم ودهو یازدهم غیر حضوری هست؟ این ابلاغیه رسمی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۰:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه سوال داشتم ، ایا بچه ها هم میتونن در مراسم شب های قدر باشن ؟
اگه نمیتونن چرا هر شب از بچه هایی که تو مراسم های شب قدر هستند فیلم میگیرین ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
معلم ما گفته هرکی بیاد نمره کم میکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با باز شدن مدارس در این اوضاع و شرایط خیلی بد کرونایی به شدت مخالف هستیم.
اصلا نباید مدارس باز بشن
لطفا پیگیری کنید، حتی اگر اجباری نباشه
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازشدن مدارس و دانشگاهها مساويست با مرگ دسته معي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
امتحانات وقتی که برگزار بشن چون باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت بشه مدارس مجبور میشن امتحانات را نوبتی برگزار کنن که کار بسیار سختی هست و مدت امتحانات طولانی تر میشود و در ضمن امتحان دادن با ماسک و دست کش بسیار سخت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود مسولیت به صورت ویدیو کنفرانس جلساتشونو برگزار میکنن اون وقت معلمها وبچه ها باید حضوری کار کنن خون خودشون رنگین تره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان این باز گشایی مدارس صد درصد ضرر هست هیچ کس مصون نیست چون ویروس ناشناخته ای است واین اطلاعات کم درباره ویروس تضمین سلامت را نمیکنه تا حالا تو قرنطینه کلی محرومیت را تحمل کردیم خیلی خوش نبودیم که حالا اینقدر مسولیت رو دوشمون میذارید . بذارید مردم به بدبختی هاو زندگیشون برسن بعد از قرنطینه که کلی هم افسردگی در جامعه زیاد شده اگر تجمعات ایرادی نداره الا مسافرت و حداقل تفریح برا همه لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدارس را باز نکنید اگر کسی به شما گفت برین خودتون را توی چاه بندازید باید حرفش را قبول کرد رفتن به مدرسه با این گسترش و شیوع کرنا یعنی افتادن در چاه وقتی هم افتادی کسی نیست بیرونت بیاره ؟؟؟ عجله کار شیطان هست یک ماه مدرسه کمتر هیچ اشکالی نداره الان باز کردن مدارس مثل رانندگی در یک جاده خطرناک است خطر در کنار ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سوال داشتم. پایه دهم رشته کاردانش هم غیرحضوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پایه دهم رشته کاردانش هم غیرحضوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا وزیر محترم بهداشت.آقا وزیر محترم آموزش پرورش آقایان که عضو تصمیم گیرنده ستاد کرونا هستین اگر اینقدر اوضاع عادی هستش که مدارس .مساجد. حتی در بعضی از استانها دستور دادین نماز جمعه برگذار بشه. .چرا هیچی برای شما مهم نیست. یعنی واقعا اینقدر اوضاع اروم عادی شده .وای خدا به داد این مردم بدسه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما توی یه خونه ی سازمانی زندگی میکنیم تو این شهرک کل بچه ها پایین هستن برای بازی بهشونم میگی چرا پایین هستین میگن کرونا تموم شده
یعنی این بچه چه گناهی دارن
شما مدارس باز کردین اگه یه نفر عقب بیوفته میگین مدارس باز بوده چرا نیومدین اگه خدای نکرده یه نفر مریض بشه میگین چرا اومده مدرسه ، مدرسه که اجباری نبوده
لطفا دیدگاه مارا هم بذارین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
رفتن ما به مدرسه عین یه خودکشی دسته جمعیه چطور همش می گید اوضاع کشور عادی نشده ومردم باید رعایت کنن آن وقت خودتان جوری رفتار می کنید انگار همه چی عادی شده اگر یک نفر فقط یک نفر ناقل باشد ویا مریض شود پاسخگو باقی امتحانات و افرادی که با او تماس داشته اند و مریض شدند چه کسی خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمانی که ۳۰ نفر کرونا داستند مدارس تعطیل و حالا که ۱۲۰۰۰۰ نفر کرونا دارند مدارس باز؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقایان یک تصمیم عاقلانه بگیریدمدارس روبازنکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدارس رو بازنکنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعد از این تصمیم تو هر شهر واستان تخت بیمارستانها روکاملا پر شده ببین .خدا میدونه اینا چطور فکر میکنن.وای خدایا مارو اسیر چه کسای کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما از جون بچه هامون که سیر نشدیم که بفرستیم مدرسه یکم با عقل تصمیم بگیری اگر عقلی باشد
من که نمی فرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
علم بهتر است یا جان؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ثروت
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۶:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک مرتبه به ما نهمی هاو دوازدهمی هابگید برید بمرید برای کسی هم مهمدنیست ما کارمون رو انجام میدیم والا
Germany
ناشناس
۰۵:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط برای از سر خود رفع مسئولیت کنن وگرنه در این شرایط مدرسه! اجبار نیست دانش آموز بره ولی اگه نره هم مشکل خودشه نمره نیاره! این شیوه یعنی فقط از سر خود باز کردن...
بعدشم جوری میگن معلم و کادر مدرسه تا هروقت که دانش آموز بیاد باید در مدرسه بمونن یعنی بیکارن و هیچ کس و کار ندارن؟ یعنی کار در فضای مجازی کشک بوده که حالا باید بیگاری بکشن!
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۰۱:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت هیچ برنامه ای در حوزه مسکن نداشت به همین دلیل قیمت مسکن وحشتناک بالا رفته ۷ سال فرصت سوزی و بی تدبیری در حوزه مسکن
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۱:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام عدم هماهنگی مسئولین در ارتباط با مدارس و امتحانات ما را سردرگم کرده, وزیر آپ میگه مدارس از ۲۷ باز گشایی میشه فرماندار اطلاعیه میده به جهت قرمز بودن وضعیت , اجازه باز گشایی مدارس نیست. درسها را تموم کردیم هنوز باید تمام وقت در گروه های شاد مشغول باشیم. این برنامه ریزی مسئولین آپ
برا نشون میده دور اندیش نیستند در سالهای آینده با افت تحصیلی روبرو خواهیم شد. البته آقایان مشکلی ندارن چون پاسخ آماده دارند مقصر معلمها هستند.!
United States of America
sara
۰۱:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
به هیچ وج این خطر نمیکنم که بفرستم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۰۰:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هدف راه پیمایی روز قدسه ولی به چه قیمتی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سوال دارم
ظاهرا وزارت بهداشت گفته معلم ها از مناطق قرمز و زردجابه جایی نداشته باشن اداره ی منطقه گفته حتما باید بیاید
من ساکن شیراز با وضعیت زرد منطقه ی خدمتم شهر همجوار باوضعیت سفید
تکلیف مارو روشن کنید هر لحظه داره یه اخبار مخابره میشه گیج شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.وقتی مدیرانی که تخصص ندارند را در هنرستان های تهران می گذارند،نتیجه اش این می شود که این مدیران به هر بهانه ای می خواهند امتحانات را عقب بیندازند و همین کلاسهای نصفه و نیمه هم برگزار نشود تا موج دوم کرونا و...
France
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اضطراب حصور بچه ها با بیماری های خاص در این زمان کرونا در امتحانات ...یک معظل بزرگ برای ماست ....
ما چه کنیم..
France
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
میشه ..در مورد بچه هایی که بیماری زمینه ای دارن وواقعن محیط مدرسه وامتحان حضوری براشدون با توجه به کرونا مضرر هست فکری در نطر گرفته بشع
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۰:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا خیرشون بده امتحان های ما غیر حضوری شد .
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۲۳:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پایه نهم که پایه حساس برای انتخاب رشته هست مگه میشه با تدریس مجازی امتحان حضوری داد اونم با این حجم استرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشونو مسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۲:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا درسته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این افزایش روزانه هدف از بازگشایی مدارس چیست؟ با این کار دوباره به اوج بیماری میرسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نهمی ها جون ندارند چرا با جونشون بازی میکنید آزمون آزمون مگه چی میشه غیر حضوری امتحان بدن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و وقت بخیر خدمت اعضا باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کتاب خونه ها و قرائت خونه ها کسی حرفی نزده که کی باز میشن و به چه صورتی. لطف کنید این رو هم پیگیری کنید و پوشش بدید که کتاب خونه ها کی باز میشن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان که اوج کروناست و ۲۰۰۰هزارنفر روزانه مبتلا میشن معلم ها و دانش
اموزان رو بزور میفرستید سر کار واقع چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با جونه مردم بازی نکنید، حالا اونایی که درس خوندن همشون بیکارند چرا میخواین مارو به خطر بندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چوب این تصمیم نابجا رو حتما خواهید خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه الان آلام میکنن نمی‌توانستید زود تر اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
بلال
۱۹:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بجه ها برن مدرسه با این کا وازاکی مریض نمیشن؟؟؟؟؟یکم با عقل تصمیم بگیریم بد نیست چهار ماه زندانیشون کردیم تو خونه حالا بفرستیم برا امتحان کرونا بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
غصه نخور بلال جون.