امام جمعه بیله سوار:

ورود گردشگران خارجی از مرز بیله سوار منبع بزرگ اقتصادی است

امام جمعه بیله سوار گفت: ورود گردشگران خارجی از مرز بیله سوار به استان اردبیل منبع بزرگ اقتصادی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه بیله سوار در نشست با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی استان اردبیل در بیله‌سوار گفت: بیش از دو سوم اتباع آذری که از مرز بیله‌سوار وارد استان می‌شوند هدف سفرشان گردشگری است که خود منبع بزرگ اقتصادی به شمار می‌رود.

او افزود: با وجود پتانسل و ظرفیت‌های بالای گردشگری در شهرستان بیله‌سوار نیازمند تامین و افزایش زیرساخت‌های گردشگری و جلب و جذب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در راستای رونق گردشگری در منطقه هستیم.

امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: امید داریم توسعه گردشگری و تامین زیرساخت‌ها در بیله سوار در کنار اقدامات ارزنده‌ای که اداره کل میراث فرهنگی در سطح استان انجام می‌دهد در اولویت برنامه‌های این اداره کل در سال ٩٩ باشد.

عزیزی تصریح کرد: نظارت بیشتر بر مراکز اقامتی و پذیرایی برای ارتقای هر چه بیشتر سطح خدمات ارائه شده باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا رضایت گردشگران ورودی از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار جلب شود.

او شهرستان بیله‌سوار را با وجود پایانه بین‌المللی به عنوان پیشانی و ویترین برای اتباع خارجی ورودی به کشور دانست و گفت: با توجه به اهمیت منطقه در راستای رونق گردشگری خارجی در استان باید زیرساخت‌های گردشگری در منطقه توسعه یابد.

امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی کشىور شناخته می‌شود که در کنار این صنعت باید گردشگری نیز به ویژه گردشگری سلامت در منطقه توسعه یافته و به یکی از قطب‌های توسعه منطقه تبدیل شود.

برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی برای معرفی توانمندی‌های صنایع دستی استان به ویژه برای اتباع آذری از برنامه‌های بعد از کرونا در منطقه است.

نادر فلاحی توسعه آموزش در بخش صنایع دستی را از برنامه‌های مهم در استان دانست و تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در بیله‌سوار و جعفرآباد برای توسعه تولیدات و اشتغالزایی در این بخش به ویژه در روستا‌های هدف امسال برگزار می‌شود.

او افزود: تولیدات داری از جمله ورنی، گلیم و جاجیم از جمله رشته‌های اولویت‌دار برای آموزش و توسعه در شهرستان بیله‌سوار به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه زیرساخت یکی از ملزومات در بیله‌سوار احداث مجتمع‌های خدماتی بوده که سه پروژه آن در سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید و دو مورد آن از هفته آینده در منطقه گردشگری خروسلو و محل دایمی جشنواره کوچ عشایر احداث خواهد شد.

فلاحی توسعه مراکز اقامتی در شهرستان را زمینه‌ساز ماندگاری مسافران در منطقه دانست و افزود: در راستای دستیابی به این مهم هتل سه ستاره کوثر در سال گذشته پس از چندین سال بلاتکلیفی به افتتاح رسید.

او از تکمیل مزار شهدای ۱۳۲۰ مرزبانی بیله‌سوار خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه در سال گذشته اجرا شده بود که امسال در سوم شهریور در سالگرد شهادت این شهدا تکمیل و به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: ظرفیت بالای گردشگری سلامت موضوعی است که در شهرستان مورد غفلت قرار گرفته و بهره‌برادی لازم از آن صورت نگرفته و مشکلی اصلی آن فرهنگی است.

فلاحی بیان کرد: از امام جمعه محترم شهرستان انتظار می‌رود با هماهنگ نمودن تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ساماندهی گردشگری سلامت اقدام کند.

او در مورد پروژه مجتمع گردشگری خورشید بالهارود بیله‌سوار گفت: این مجتمع در حال تکمیل است و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که حمایت‌های لازم برای اجرا و تکمیل آن انجام و تسهیلات مورد نیاز پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.