عظمت والای دهه آخر ماه مبار رمضان

ماه رمضان به ویژه دهه آخر آن به واسطه اینکه شب‌های قدر در آن قرار دارد، ویژگی خاصی دارد.

عظمت والای دهه آخر ماه مبار رمضانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست جز خوانی قرآن کریم، گفت: ماه رمضان به ویژه دهه آخر آن به واسطه اینکه شب‌های قدر در آن قرار دارد، ویژگی خاصی دارد.

او با بیان اینکه خداوند متعال برای اینکه عظمت شب‌های قدر را به ما بشناساند به صورتی از آن یاد می‌کند که درکش کنیم، افزود: البته در قرآن آمده که خداوند می‌فرماید به راحتی نمی‌توان عظمت این شب‌ها را درک کرد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بسیار پر برکتی است که نباید اجازه دهیم با بی‌توجهی این سرمایه عظیم را از دست بدهیم، ادامه داد: عمر انسان در گذر است معلوم نیست که سال آینده ماه رمضان زنده باشیم و باید از فضایی کهدر ماه رمضان به امر خدا فراهم شده، مسیر رسیدن به تقوای الهی را دنبال کنیم.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه دنیا مزرعه‌ای برای ذخیره توشه قیامت است و باید با عمل صالح و نیک آخرت خود را آباد کنیم، یادآور شد: خداوند هم وعده و هم وعید دارد و نباید به نحوی عمل کنیم که به جای وعده، وعید‌های خدا را در آخرت نصیب خود کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در دنیا اهل خشوع باشیم و این تنها با درک درست عظمت خداوند میسر می‌شود، بیان کرد: باید مانند عبدی که از مولا می‌ترسد خود را در مقابل خداوند کوچک و ضعیف بدانیم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: بنده‌ای خوب است که خود را در مقابل خدا و رسولش ضعیف می‌داند و همواره این سوال در ذهنش وجود دارد که اعمالش آیا مورد قبول خدا است.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه قلب را باید با عبادت، بندگی و ترک کار‌های حرام از زنگار‌ها پاک کرد، اظهار داشت: همانطور که انسان دل و درون را با عبادت پاک می‌کند باید جسم خود را نیز پاک کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.