در بسته حوادث امروز بخوانید؛

دستگیری برادران سارق در کاشان / کشف موتوربرق قاچاق در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز بیست وپنجم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری برادران سارق در کاشان

سرهنگ " علی قربانی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از کسبه سطح شهر مبنی بر سرقت از مغازه‌های آن ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان در این خصوص تحقیقات وسیعی آغاز کرده و با انجام یک سری اقدامات علمی و پلیسی موفق شدند هویت ۲ نفر که در این سرقت‌ها دست داشته و با یکدیگر نیز نسبت براد داشتند شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: با شناسایی هویت سارقان ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ قربانی با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان اظهار داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۸ فقره سرقت مغازه‌های سطح شهر اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو نفر به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: به منظور پیشگیری از بروز این گونه سرقت‌ها به متصدیان واحد‌های صنفی توصیه می‌کنیم مغازه خود را به سیستم‌های حفاظتی مجهز کرده، راه‌های ورودی کانل کولر و نور گیر را به حفاظ مناسب تجهیز و از نگهداری اسناد و مدارک و وجوه نقد بسیار زیاد در مغازه خودداری کنند.
 

کشف موتوربرق قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هوشمندی و اشرافیت بالای خود یک دستگاه موتوربرق اضطراری ژنراتوری خارجی قاچاق را در بازرسی از یک پارکینگ کشف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این دستگاه فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده اظهار داشت: ارزش این کالای قاچاق توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
 

کشف بیش از یک هزار لیتر سوخت قاچاق دراصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران کلانتری ۲۰ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت بالای خود از دپوی مواد سوختی در یکی از مناطق حوزه ماموریتی خود مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با اخذ مجوز از مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و فردی را در حال جاساز کردن سوخت گازوئیل قاچاق در زیر بار کامیون مشاهده و وی را در یک اقدام ضربتی قبل از اینکه فرصت فرار پیدا کند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک هزار و ۱۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این عملیات خبر داد و گفت: در این رابطه خودرو توقیف و متهم نیز همراه پرونده تشکیل شده تحویل مرجع قضائی شد.
 

کشف بیش از ۱۸ کیلو گرم شیشه در "نائین

سرهنگ "ایرج کاکاوند گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با تیزهوشی خود یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل ماده مخدر صنعتی شیشه که از مرز‌های شرقی کشور به سمت تهران در حرکت بود شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین ادامه داد: در این عملیات ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۸ کیلو و ۵۳۰ گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ کاکاوند از دستگیری ۳ سوداگر مرگ در این عملیات و تحویل آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با تمام توان و قدرت در مقابل قاچاقچیان و سوداگران مرگ می‌ایستد و اجازه جولان به آن‌ها را نمی‌دهد.
 

دستگیری فروشنده کلاهبردار پوشاک در اینستاگرام

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف سفارش کفش در یک صفحه اینستاگرامی مبلغ ۳ میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه کفش و پوشاک مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده چند روز قبل از ارسال کالا صفحه اینستاگرامی حذف و کسی پاسخگوی وی نبوده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال به پلیس فتا شدند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌ها در اینستاگرام توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای داد و ستد و خرید‌های اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار