آنتی هیستامین عمر بیماران مبتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد داروی ضدآلرژی آنتی هیستامین به بهبود مدت زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان پوست موسوم به ملانوما بدخیم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هاکان اولسون یکی از محققان دانشگاه لوند در سوئد، درباره تأثیر مفید آنتی‌هیستامین بر انواع سرطان‌ها، گفت: مطالعات قبلی نشان داده‌اند که آنتی هیستامین‌ها می‌توانند باعث بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه شوند.
 
او افزود: در حال حاضر ما همین اثر آنتی هیستامین را بر روی بیماران بدخیم ملانوما (وخیم‌ترین نوع سرطان پوست) می‌بینیم، با این وجود، تأیید نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

اثر مفید برخی از آنتی هیستامین‌ها بر روی بیماران سرطان پوست

این محقق گفت: مشاهده کردیم کسانی که از دسلوراتادین و لوراتادین نیز به ویژه در گروه سنی ۶۵ سال و بالاتر استفاده می‌کردند، در مقایسه با افرادی که از سایر آنتی هیستامین‌ها استفاده می‌کردند بقای قابل توجهی نداشتند. به نظر می‌رسد استفاده از دسلوراتادین و لوراتادین خطر ابتلا به ملانومای بدخیم را کاهش می‌دهد.
 
او افزود: این یافته برای تولید دارو‌های ملانوما در آینده مفید است و ممکن است در مراحل پیشرفته سرطان پوست به زنده ماندن بیمار کمک کند، علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی ندارند.
 
اولسون ادامه داد: ما با محققان در بارسلونا همکاری می‌کنیم تا مطالعاتی در زمینه آزمایشات حیوانی و انسانی در مصرف آنتی هیستامین برای بیمارانی که این دارو را مصرف نمی‌کنند انجام دهیم تا اثر درمانی آن را اندازه‌گیری کنیم.

شش آنتی هیستامینی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفت 

در این مطالعه، محققان شش آنتی هیستامین لوراتادین، دسلوراتادین، اباستین، کلماستین، ستیریزین، فکسوفنادین را در بیماران مبتلا به ملانوما بدخیم بررسی کردند.
 
محققان سه اطلاعات ثبت شده (ثبت دارو‌های تجویز شده، ثبت سرطان و علت ثبت مرگ) برای همه افراد مبتلا به سرطان پوست در سوئد بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ که اولین بار سرطان پوست در آن زمان کشف شده بود را جمع آوری و بررسی کردند؛ که کل افراد شامل ۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر بود.
 
از این افراد ۱۲۵۳ نفر آنتی هیستامین استفاده کرده بودند که بیشترین استفاده از آنتی هیستامین‌ها به ترتیب شامل دسلوراتادین(۳۹۵)، ستیریزین (۳۲۴)، لوراتادین (۲۵۱)، کلماستین (۱۹۲) نفر بود و سایر آنتی هیستامین‌ها توسط تعداد کمی از افراد استفاده می‌شد.
 
هم اکنون این تیم تحقیقاتی برای آزمایش‌های حیوانی به منظور پی بردن به مکانیسم اثرگذاری برنامه‌ریزی کرده است. اخیرا این مطالعه در مجله تحقیقاتی آلرژی منتشر شده است.
بیشتر بخوانید:
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار