نتایج مطالعه موسسه پاستور فرانسه نشان داد؛

۲.۸ میلیون نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند

نتایج یک مطالعه که در موسسه پاستور فرانسه انجام شد نشان می‌دهد حدود ۴.۴ درصد یعنی ۲.۸ میلیون نفر از جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج مطالعه‌ای که در موسسه پاستور فرانسه انجام شده است نشان می‌دهد حدود ۴.۴ درصد، یا دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، از جمعیت این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند که این رقم بسیار بالاتر از آمار رسمی است که دولت فرانسه اعلام می‌کند.

با این حال، بنا به گفته موسسه پاستور، این تعداد مبتلا سبب ایجاد «ایمنی جمعی» نمی‌شود. براساس نتایج همین مطالعه که روز گذشته در مجله «ساینس» منتشر شد میزان ابتلا در مناطقی که شدت آلودگی در آنها بالاست، مانند قسمت‌های شرقی فرانسه و همچنین پاریس، بین ۹ تا ۱۰ درصد است. محققان این موسسه می‌گویند «حدود ۶۵ درصد جمعیت باید ایمن باشند اگر بخواهیم این همه گیری را تنها با ایمنی جمعی کنترل کنیم.»

ایمنی جمعی به شرایطی گفته می‌شود که در یک جامعه تعداد کافی از افراد نسبت به یک عفونت ایمنی داشته باشند تا بتوانند به طور مؤثر از انتشار آن بیماری جلوگیری کنند. در گزارش این تحقیق آمده است «نتایج ما نشان می‌دهد بدون واکسن، ایمنی جمعی به تنهایی برای جلوگیری از شیوع موج دوم در پایان محدودیت‌های اجتماعی کافی نخواهد بود.»

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه در روز گذشته ۲۷ هزار و ۷۴ نفر اعلام شده است. این کشور در میان سایر کشور‌های جهان که به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند در رده پنجم قرار دارد و تعداد کل مبتلایان در آن تا روز گذشته ۱۷۷ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده است.

مطالعه مشابهی نیز که در اسپانیا انجام شده بود و نتایج آن روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد حدود ۵ درصد از جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
باز هم خوب است مطالعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشان داده که 22 تا 23 درصد مردم این استان به ویروس مبتلا هستند که دو میلیون نفر فقط در استان گیلان است و اگر بخواهیم به جمعیت کل ایران نسبت دهیم احتمالا 20 میلیون نفر در ایران مبتلا شده اند و از انجا که علائم ندارند خودشان هم نفهمیده اند که به این ویروس مبتلا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
رفتن به فرانسه = رفتن تو دهن اژدها
آخرین اخبار