تا دو ماه آینده همه مدارس استان اصفهان بایدبه شیرآلات پدالی مجهز شوند

استاندار اصفهان گفت:همه مدارس استان اصفهان ظرف دو ماه آینده باید همه شیرآلات مدارس به شیرآلات پدالی تبدیل شوند تا هم مسائل بهداشتی رعایت و در مصرف آب صرفه جویی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استانداراصفهان در یکصد و چهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: با مشارکت سازمان نو سازی و تجهیز مدارس، خیران، انجمن اولیا و مربیان و همکاری مدرسه ظرف دو ماه آینده باید همه شیرآلات مدارس به شیرآلات پدالی تبدیل شوند تا هم مسائل بهداشتی رعایت و در مصرف آب صرفه جویی شود.

رضایی با اظهار رضایت از تولید نرم افزارآموزشی ERP برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان افزود: باید کار‌های نوآورانه و خلاقانه در اداره کل آموزش و پرورش استان به کشور تعمیم یابد و این دستاورد‌ها برای دوران پسا کرونا نیز به روز رسانی و از آن استفاده شود.

او گفت: همزمان با بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و حضور اختیاری دانش آموزان، همه دستورالعمل‌های بهداشت محیط و ضد عفونی در مدارس باید مورد نظارت دقیق باشد و این نظارت‌ها تا پایان برگزاری امتحانات حضوری و شروع تعطیلی مدارس در تابستان ادامه یابد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان که از طریق ویدئو کنفرانس با همه شورا‌های شهرستان‌ها نیز در ارتباط بود از فرمانداران خواست تا مصوبات این جلسه را هر چه سریعتر اجرایی و از ظرفیت خیران در شهرستان‌ها بهره ببرند.

استانداراصفهان گفت: در اداره کل آموزش و پرورش استان شرایطی ایجاد شود تا گام‌های بلندتری به سمت تحقق دولت الکترونیک برداشته شود و در هر جلسه از دستاوردی از اقدامات ایجاد دولت الکترونیک گزارش ارائه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هم گفت: امتحانات پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد، اما امتحانات پایه نهم بصورت حضوری و غیر هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و معلم مربوطه طرح سئوال می‌کند.

محمدرضا ناظم زاده گفت: برای پایه دوازدهم امتحانات بصورت حضوری همراه با سئوالات هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: فعالیت نرم افزار شاد تا اتمام محتوای کتاب‌ها باید ادامه داشته باشد.

شهین جوانی با بیان اینکه در هفته اول حضور اختیاری در مدرسه یا حضورمجازی، وضعیت تحصیلی دانش آموزان توسط معلم و مدرسه سنجش می‌شود افزود: اگر دانش آموزی در یادگیری دارای مشکلاتی شده باشد برای تقویت و تداوم یادگیری وی برنامه ریزی خواهد شد.

او با بیان اینکه در دوره اول و دوم ابتدایی هیچ امتحانی گرفته نمی‌شود افزود: ارزشیابی کیفی و توصیفی پذیرفته شده توسط معلم مبنای ارتقا دانش آموز به کلاس بالاتر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.