مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خبر داد؛

افتتاح ۵ پروژه عمرانی هلال احمر استان سمنان

مظفر محمد خانی گفت: پنج پروژه عمرانی جمعیت هلال احمر استان سمنان تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مظفر محمد خانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه پنج پروژه عمرانی در سطح پایگاه‌های هلال احمر برای شهمیرزاد، جنگل ابر، آرادان، ایوانکی و جندق در دست اقدام است، گفت: برای این طرح‌ها که میانگین ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود.

او بابیان اینکه مجوز تأسیس ۱۵ خانه هلال روستایی صادرشده است، افزود: یکی از اقدامات خوب سال گذشته راه‌اندازی مرکز جامع توان‌بخشی در شاهرود و سمنان بود که برای شهرستان میامی نیز موافقت اصولی مرکز فیزیوتراپی میامی اخذ شد.

او افزود: از ۱۴ پایگاه هلال احمر در سطح استان سمنان هفت پایگاه در مسیر ترانزیت تهران-مشهد و بالعکس قرار دارد که تابلو‌های راهنمای آن بر اساس استاندارد‌های راهداری نبودند که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص یافت لذا با توجه به تخصیص منابع ۳۲ تابلو بزرگ در این محور نصب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: با پیگیری‌های به عمل‌آمده پایگاه دومنظوره محور دامغان-جندق-معلمان ساخته و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد که باید گفت اگرچه خدمات به صورت روز‌های آخر هفته انجام می‌شد لذا با احداث این پایگاه خدمات ۲۴ ساعته خواهد شد.

محمد خانی در ادامه تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات شهمیرزاد ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از رفع مشکل آب و برق آماده بهره‌برداری خواهد بود لذا با توجه به تعدد وقوع حوادث در حوزه جنگل ابر شاهرود اعتبار یک میلیارد تومانی برای آن منظور شد، این ساختمان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: در خصوص ارتقای تجهیزات قایق‌های خوب برای سیلاب و سد‌ها و همچنین امکانات امدادی انفرادی سال گذشته در اختیار هلال احمر استان سمنان قرار گرفت و همچنین خودرو‌های امدادی نیازمند تعمیر نیز به روز رسانی و تجهیزات تخصصی کوهستان و سیلاب نیز بر اساس اعتبارات موجود خریداری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه برای مقابله با کرونا اقدامات تب‌سنجی و غربال‌گری از اسفندماه تا چهارم اردیبهشت در مبادی ورودی شهر‌های استان انجام و اکیپ‌های هلال احمر در آن مستقر شدند، ابراز داشت: در این طرح یک هزار و ۶۵۰ داوطلب مشارکت کردند که ۳۱۷ هزار و ۳۲۹ نفر غربال‌گری و از این تعداد ۳۴۴ نفر با علائم مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز مشاوره راهنمایی شدند.

محمد خانی در ادامه تصریح کرد: چاپ و توزیع دو هزار و ۲۰۰ نسخه بروشور، اهدای ۲۵ پک بهداشتی به خبرنگاران، طراحی ۳۶ اینفوگرافی و ۳۵ پوستر، برپایی پایگاه‌های کنترل سلامت، دوخت ۲۱ هزار ماسک توسط داوطلبان، توزیع ۶۱۴ گان امدادی و ۳۵ دستگاه تب ستج، پذیرش بیماران دیالیزی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در مرکز همودیالیز هلال احمر و ضدعفونی مناطق مختلف شهری از جمله مهم‌ترین اقدامات این جمعیت در مقابله و پیشگیری از کرونا را شامل می‌شود.

او افزود: در ادامه مقابله با کرونا خدمات حمایتی در زمینه بهداشتی با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی با توزیع سبد‌های بهداشتی و کمک‌های مؤمنانه در دست اقدام است که با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب نیمه اول ماه رمضان بسته‌ها بین مددجویان توزیع می‌شود و همچنین تأمین اقلام بهداشتی با استفاده خدمات داوطلبان برای مهاجران نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه در حوزه داوطلبان ۲۶ کاروان سلامت با مشارکت ۲۱۲ داوطلب به مناطق محروم شهر‌ها اعزام شدند، ابراز داشت: در این کاروان‌ها دو هزار و ۵۶۷ نیازمند از خدمات لازم بهره‌مند شدند که در این طرح‌ها ۷۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

محمدخانی در ادامه تصریح کرد: اجرای ۵۳ پروژه داوطلبی، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه ملی یلدا، ارائه خدمات به یک هزار و ۱۷۴ نفر در قالب تجهیزات پزشکی، اجرای طرح فرشتگان رحمت، مشارکت داوطلبان در اهدای خون و برپایی ۹۲ چادر سلامت با ارائه خدمات به هشت هزار و ۶۰۰ نفر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده حوزه داوطلبان هلال احمر را در بردارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.