گریفیتس: اختلاف بر سر مسائل اقتصادی و بشردوستانه در یمن مانع آتش‌بس می‌شود

نماینده سازمان ملل در امور یمن می‌گوید که اختلافات بر سر مسائل بشردوستانه و اقتصادی در یمن، مانع تحقق آتش‌بس در این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن طی نشستی در شورای امنیت به آخرین تحولات سیاسی در رابطه با موضوع یمن پرداخت. وی در این نشست تاکید کرده که یک نقشه راه عملی برای بحران یمن تنظیم شده است.

  گریفیتس در ادامه افزود: اکنون نهادهایی که دارای قدرت و توانایی تصمیم‌گیری برای دستیابی به این هدف هستند، باید در تحقق این هدف تلاش کنند.

گریفیتس خطاب به شورای امنیت این را هم گفت که طرفین درگیر در یمن ضمن تعامل و مذاکره، از حمایت دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی بهره‌مند شده‌اند.

نماینده شورای امنیت در امور یمن همچنین گفت که مذاکرات بین طرفین به ویژه در رابطه با آتش‌بس پیشرفت زیادی داشته، اما برخی از اقدامات لازم بشردوستانه و اقتصادی همچنان بدون توافق باقی مانده و این موضوع توافق را به تعویق انداخته است.

وی همچنین به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی آن اشاره و تاکید کرده که عواقب بسیار منفی بیشتری یمن را تهدید می‌کند و این کشور در برابر شیوع کرونا بسیار آسیب‌پذیر است.

آل سعود طی تجاوزی آشکار از ابتدای سال ۹۴، مردم یمن را مورد حملات گسترده قرار داده است. گرسنگی، قحطی و بیماری‌های مسری از نتایج این تجاوز بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحران یمن ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار