سوگ عاشقان امام علی (ع) در دومین شب قدر/ ندای الغوث الغوث تهرانی‌ها طنین انداز شد

دومین شب قدر نیز با حضور گرم مردم در برخی هیئات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر؛ شب ارزش‌گذاری انسان‌هاست. هر قدر در این شب به خواسته‌های خدا توجه کنیم و آن‌ها را عرضه بداریم، قدر و ارزش بیشتری پیدا خواهیم کرد. در روایت داریم که خودِ امام زمان (عج) برای تعجیل در ظهورشان دعا می‌کنند، این خواسته ایشان یعنی همان خواسته خدا، پس بدانیم درخواست برپایی امر ظهور ایشان از مهم‌ترین موضوعاتی است که انسان‌ها را در شب قدر ارزشی‌تر می‌کند، اما این بدین معنا نیست که غیر از ظهور امام زمان، چیز دیگری نباید بخواهیم، بلکه باید برای موضوعات دیگر نیز دعا کرد، اما درخواست اصلی و تأکید ما دعای برای تعجیل در فرج مولایمان باشد.

فضیلت این شب نورانی از شب نوزدهم بیشتر است و باید «اعمال این شب» را از غسل و احیاء و زیارت و نماز «هفت توحید» و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و «دعای جوشن‌کبیر» را انجام دهد و در غسل و احیاء و سعی در عبادت، در این شب و شب بیست‌وسوم اصرار ورزد؛ در روایات به این معنی که شب قدر یکی از این دو شب است، تأکید شده.

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر هم به پایان رسید؛ شبی که مومنان با نماز، قرائت قرآن، دعا و نیایش آن را به سحر رساندند.

با توجه به شیوع کرونا، مردم که با دستکش و ماسک و رعایت موارد بهداشتی در مساجد حضور داشتند پس از دعا، نیایش و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر قرآن به سر گرفتند و برای دفع کرونا و دیگر مشکلات مسلمانان به تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال پرداختند. برخی دیگر هم به دلیل تاکید بیشتر بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع از داخل خودرو در مراسم احیای شب قدر شرکت کردند.

همچنین برخی مردم نیز در خانه‌ها و از طریق برنامه‌های صداوسیما مراسم شب قدر را برپا کردند.

همزمان با شب‌ بیست و یک ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر، مردم تهران برای اهدای خون به مرکز جامع انتقال خون مراجعه کردند.

مراسم احیا شب بیست و یکم در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

شب بیست و یکم ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حمید میرباقری و دعاخوانی غلامرضازاده در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) سپری شد. خادمان حرم با برپایی مراسمی دعاگوی مردم بودند و به یاد شهدا مراسم را برگزار کردند.

ادومین شب قدر

با وجود اینکه درب های حرم به روی مردم بسته بود اما مردم عزادار در دومین شب از لیالی قدر در جوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به سوگواری در شهادت مولی الموحدین علی(ع) پرداختند.

دومین شب قدر

روضه‌خوانی و آیین قرآن بر سر گذاشتن پایان بخش مراسم احیای شب دوم قدر در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) بود.

مراسم احیا شب بیست و یکم در مسجد امام صادق (ع)

مراسم معنوی و عبادی احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار شد.

دومین شب قدر

هنوز هم عاشقان امام علی (ع) با وجود ویروس کرونا دست از عبادت خود برنداشتند و در محوطه بیرونی مسجد قرآن به سرگذاشتند و با خدای خود راز و نیاز کردند.

دومین شب قدر

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار شد، خیل مشتاقان و عاشقان الهی در خیابان‌های منتهی به این مکان روی زیلو‌هایی که بر کف خیابان پهن شده بود، نشسته بودند.

سوگ عاشقان امام علی (ع) در دومین شب قدر/ ندای الغوث الغوث تهرانی‌ها طنین انداز شد

مراسم احیا شب بیست و یکم در مسجد ارک

حاج منصور ارضی در مسجد ارک مراسم را باشکوه برگزار کرد و مردم نیز با حضور پرشور خود در این مراسم به عزاداری پرداختند.

دومین شب قدر

مومنان روزه دار در این شب دست نیاز به درگاه بی کران رحمت حق برداشتند و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کردند.

دومین شب قدر

بسیاری روی پا ایستادند و به احترام ائمه اطهار، ایستاده قرآن به سر گرفتند. بعد از مراسم، عده‌ای همچنان مانده بودند و نماز شب می‌خواندند و الهی العفو می‌گفتند.

دومین شب قدر


بیشتر بخوانید: شب قدر در کنار بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) + فیلم


مراسم احیا شب بیست و یکم در مسجد شهدا

حاج ماشاالله عابدی و مهدی سماواتی نیز سخنران و مدیحه سرا مسجد شهدا بودند.

دومین شب قدر

مانند سال‌های گذشته بچه‌های محله عارف و اتوبان محلاتی، مسجد الشهداء را مهیای میزبانی از شب زنده داران کرده اند. شب زنده داری‌های مسجد الشهداء در ماه رمضان هر سال با نوای حاج مهدی سماواتی و حاج ماشاءالله عابدی تعداد زیادی از مردم مناطق شرق و جنوب شرق تهران را بهره مند می‌کند.

دومین شب قدر

برگزارکنندگان این مسجد با قرار دادن صندلی و رعایت فاصله گذاری میزبان عاشقان الهی بودند. پیر و جوان هرکس که فکر می‌کرد نیاز به آرامش روح دارد با حضور در این شب زنده داری از خدا طلب آرامش و آمرزش می‌کرد.

دومین شب قدر

مراسم احیا شب بیست و یکم در دانشگاه امام صادق (ع)

در دانشگاه امام صادق (ع) مردم با فاصله گذاری اجتماعی حضور پیدا کردند و در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر زندیه به سخنرانی پرداخت. ادامه مراسم با مدیحه سرایی حاج امیر عباسی و احیا و قرآن به سرگذاشتن توسط حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی به پایان رسید.

دومین شب قدر

دومین شب قدر

بسیار تاکید شده این شب‌ها را احیا بگیرند و بیدار بماند و به درگاه پروردگار دعا و مناجات و تضرع داشته باشد. اهمیت این شب همین بس که علما و عرفا برای درک شب قدر گاهی تمام یک سال را احیا می‌گرفتند تا از فیضه لیله قدر محروم نشوند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
صلوات بر علی ع و چهارده معصوم ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی فقط تهرانی عا الغوث الغوث گفتند
آخرین اخبار