روابط عمومی‌ها سربازان همیشه در سنگر هستند

 مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دوران کنونی که اطلاع‌رسانی در تمام عرصه‌ها پیشتاز شده، بیشتر از گذشته افزایش یافته است.

روابط عمومی‌ها سربازان همیشه در سنگر هستند مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه   در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دوران کنونی که اطلاع‌رسانی در تمام عرصه‌ها پیشتاز شده، بیشتر از گذشته افزایش یافته  به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و نهاد‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی مختلف به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

جلال  عزیزی بیان کرد: روابط عمومی‌ها در عرصه‌های فرهنگی راه دشوار تری را در پیش دارند، زیرا در موضوع فرهنگ سازی یک برنامه فرهنگی کار دشوارتر است، کالایی وجود ندارد که درباره آن محتوای تبلیغاتی تولید کرد، و در کار فرهنگی تولیدات باید بر اساس خلع‌هایی که در توسعه فرهنگی وجود دارد باشد.

او افزود: در این روز‌ها که سایه منحوس ویروس کرونا ایران و جهان را در برگرفت در تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها روابط عمومی‌ها سربازان سنگر دار و همیشه در صحنه بودند و اطلاعات ارتباطی سازمان را برای مخاطبان پایش و آماده کردند و درنهادکتابخانه‌های عمومی کشور نیز چنین بود و جایگاه روابط عمومی وتدبیر مدیران روابط عمومی در این نهاد نگذاشت خلا ارتباطی بین مخاطبان و مردم با کتابخانه‌های عمومی ایجاد شود.

او گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است، در اینجا نیز علم روابط عمومی به عنوان هنر هشتم جلوه گر است و باید با تفکر تامل و دقت بر افکار عمومی اثر بگذارد به نحوی که نقد غیر کارآمدی بر عملکرد روابط عمومی هم نباشد.

عزیزی بیان کرد:  شغل روابط عمومی در هر جایگاهی چه شرکت ها، سازمان ها، ادارات، موسسات و نهاد‌ها یک شغل فرهنگی است، و برای فرهنگ سازی تلاش می‌کنند.

به گفته این مسئول فرهنگی  روابط عمومی‌ها از سایر مشاغل نیز نقد پذیرتر هستند و نقد را یکی از ابزار‌های پیشرفت می‌دانند نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی یکی از شغل‌های پراسترس در جهان شناخته شود زیرا یک روابط عمومی باید در کنترل آسیب‌های اجتماعی مسلط باشد و راه آن را پیدا کند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در یک شرایط پراسترس و تنش زا هستند.


عزیزی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرماید: روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس‌کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می‌گذرد. روابط عمومی‌ها به‌طور هنرمندانه اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با جان و دل بپذیرند.

او افزود: در اینجا مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای از کار و جایگاه روابط عمومی بیان کردند که اول الگو بودن روابط عمومی و بعد روشنگری که تمام فعالیت‌ها توسط هنر روابط است.

عمومی برای افکار عموم معرفی و شفاف سازی می‌شود و دراینجا از همه مهم‌تر به هنر روابط عمومی‌ها اشاره دارد که جایگاه روابط عمومی یک جایگاه هنرمندانه است و این هنر یک فرد است که بتواند از ابزار‌هایی که در اختیار دارد افکار عمومی را مجذوب یک سازمان و فعالیت‌های آن کند

جلال عزیزی گفت: پیچیدگی ارتباطات در بسیاری از زمینه‌ها و دربرگیری وسیع فعالیت‌های آن به ویژه در بخش فرهنگ و فرهنگ سازی و رشد روزافزون وسایل ارتباط جمعی که جهان را از لحاظ ارتباطی به یک دهدکه کوچک تبدیل کرده است، ما را با اخبار و اطلاعات به‌روز آشنا و مأنوس کرده و هنر روابط عمومی را در جایگاه مدیریتی و مشورتی بعنوان عنصری تاثیرگذار در جایگاه ویژه معرفی میکنددر هیچ زمانی هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار روابط عمومی در سطح سازمان‌ها و نهاد‌ها و جامعه باشد.
انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار